شناسهٔ خبر: 50346326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جلوه‌های ناب از وحدت در کردستان؛ دیار وحدت و یکدلی شیعه و سنی غرق در نور و شادی شد

گروه استان‌ها - همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت، رحمه للعالمین، محمد مصطفی(ص) و امام جعفر‌ صادق (ع)، استان کردستان دیار وحدت و یکدلی شیعه و سنی غرق در نور و شادی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت و ایام فرخنده میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد بن عبدالله(ص) و فرزند گرامیشان رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع)، کوچه و خیابان‌های سنندج آذین‌بندی و رنگ و بوی دیگری گرفته و دیگر شهرها و روستاهای استان کردستان غرق در نور و شادی شده است.

مسلمانان اهل‌سنت همراه و همدل با برادران و خواهران اهل تشییع خود در استان کردستان در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) در کنار یکدیگر شادی‌ها را با هم تقسیم کرده و این خطه را به دیار وحدت و یکدلی و عشق به خاندان پیامبر مهر و رحمت(ص) مبدل کرده‌اند.

گروه‌های دف‌نوازی و مولودی‌خوانی مسلمانان اهل سنت از چندین روز پیش، خود را آماده برپایی جشن‌های بزرگ کرده‌اند تا علاقه وافر خود به اهل بیت عصمت و طهارت و ارادت خود به پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) را بار دیگر به نمایش گذاشته و با نوای دف و مولودی‌خوانی در کنار هم جلوه‌ای از وحدت را به نمایش بگذارند.

سخنرانان مراسم نیز پیرامون موضوع اﻫﻤﻴﺖ و ﺿﺮورت وﺣﺪت ﻣﺴلمانان شیعه و سنی از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن و ﺣﺪﻳﺚ به ایراد سخنرانی پرداخته و مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی، شعر خوانی، سرود و تواشیح جلوه‌ خاصی به مراسمات داده بود.

 دشمنان دائم دنبال ایجاد فتنه و اختلاف میان شیعه و سنی هستند 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی‌شاهرودی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جشن ولادت پیامبر اسلام(ص) در مسجدالحسین(ع) شهر بیجار ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: دشمنان اسلام دائم به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند و وظیفه مسلمانان است که هوشیار باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت به عنوان میراث ماندگار امام راحل(ره)، فرصت مناسبی برای تقویت اخوت، برادری، اتحاد و انسجام بین مسلمانان است، افزود: باید این وحدت و همبستگی روز به روز تقویت‌تر و پررنگ‌تر شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان قصد داشتند روایت‌های مختلف اهل سنت و تشیع درباره روز ولادت پیامبر اکرم(ص) را دستمایه‌ای برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان قرار دهند که با تدبیر امام خمینی(ره) و نامگذاری هفته وحدت، این توطئه خنثی و به جشن دوستی و محبت تبدیل شد.

شاهرودی سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشریت به ویژه مسلمانان را در گرو عمل به آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن کریم دانست و بیان کرد: شیعه و سنی می‌توانند با تکیه بر مشترکات مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

 وحدت شیعه و سنی باید همواره حفظ شود  

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تبریک ماه ربیع‌الاول و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی باید همواره حفظ شود چراکه خدشه به وحدت اسلامی زمینه‌ساز شکست مسلمانان از دشمنان است.

وی با تأکید بر اینکه ملت‌های مسلمان باید در برابر کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی در جهان اسلام هستند، هوشیار باشند افزود: نامگذاری هفته وحدت تدبیر هوشمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده که باید همواره گرامی داشته شود.

ماموستا رستمی از استان کردستان به عنوان مظهر وحدت و یکدلی تسنن و تشیع در کشور نام برد و گفت: دشمنان می‌خواهند از یک نقطه اختلافی فقهی بزرگترین تفرقه را ایجاد کنند اما شیعه و سنی باید با همکاری هم مانع تحقق اهداف شوم آنها شوند.

 وحدت خوبی در استان کردستان حاکم است 

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز با ابراز خرسندی از اینکه در سایه بصیرت و هوشیاری مردم وحدت خوبی در استان حاکم است، اظهار کرد: این ایام فرصتی ارزشمند برای فراهم کردن زمینه تقویت برابری و برادری بین مسلمانان شیعه و سنی است.

وی  با بیان اینکه حفظ وحدت و همدلی میان مسلمانان، مورد تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، افزود: اتحاد و انسجام و عشق و ارادت ویژه مردمان این دیار به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و خاندان پاک و مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص)، علاقه وافر به امام، رهبری و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی، نامگذاری فرزندان خود با اسامی ائمه اطهار، علاقه شدید به زیارت کربلای معلی و مشهد مقدس و ده‌ها نمونه دیگر از جلوه‌های مثال‌زدنی وحدت در این خطه از ایران اسلامی است.

سادات وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی و برهم زدن آرامش جامعه تلقی کرد و گفت: جامعه اسلامی باید در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام وحدت و انسجام کنونی خود را حفظ کنند.

گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر استان کردستان نیز حاکی است که مسلمانان اهل تسنن و تشییع در کنار هم با برپایی جشن و پخش شربت و شیرینی خود را در خلق شادی هفته وحدت و سالروز میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت، رحمه للعالمین، محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) سهیم کرده‌اند.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما