شناسهٔ خبر: 50341167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ماموستا رستمی: برای دشمنان هیچ تفاوتی بین سنی و شیعه نیست

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: دشمنان مسلمین با اصل اسلام مشکل دارند و برای آنان هیچ تفاوتی بین سنی و شیعه نیست و همه را به چشم مخالفان خویش می بینند.

صاحب‌خبر -

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: نام گذاری هفته وحدت توسط امام راحل باعث شد که نگاه مسلمین به مقوله وحدت جدی تر از گذشته شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول اکرم (ص) از همان بدو تولد به عنوان منادی وحدت در بین مردم زمانه خویش شناخته می شدند، ایشان قبل از مبعوث شدن نیز تلاش های بسیاری برای جلوگیری از تفرقه بین مردم داشتند، به طوری که در زمان جوانی منشا وحدت بین قبایل شناخته می شدند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: علمای شیعه و سنی به خوبی می دانند که محکم ترین و استوارترین دژ در مقابل دشمنان، وحدت و انسجام مسلمین است، لذا باید تلاش ما همواره در راستای تقویت این مهم در جهان اسلام باشد.

امام جمعه سنندج افزود: در نص صریح قرآن کریم، خداوند متعال همواره نسبت به تفرقه و دودستگی بین مسلمین هشدار داده است، زیرا تفرقه باعث از بین رفتن امت اسلام خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار ایران اسلامی معلول وحدت اهل سنت و تشیع به معنای عملی است، گفت: دشمنان مسلمین با اصل اسلام مشکل دارند و برای آنان هیچ تفاوتی بین سنی و شیعه نیست و همه را به چشم مخالفان خویش می بینند.

ماموستا رستمی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که وحدت به معنای واقعی کلمه در گستره جهان اسلام نمود عینی پیدا کند و شاهد اقتدار مسلمین در عرصه های بین المللی و جهانی باشیم.

انتهای پیام

نظر شما