شناسهٔ خبر: 50341557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

ایران اسلامی منادی وحدت در جهان و حافظ همه محرومان است

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ایران اسلامی امروز منادی وحدت در جهان و حافظ و حامی همه محرومان و آزادی خواهان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده شنبه شب همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در همایش بزرگ وحدت اسلامی شرق هرمزگان در بندرسیریک افزود: در ایران اسلامی هیچ فرقی بین شیعه و اهل سنت وجود ندارد،بلکه همه یک امت واحده هستند و ملت ما برای دفاع از آرمان های اسلام هزینه پرداخت می کند.
وی بیان داشت: تشتت نباید در امت اسلام باشد، زیرا باعت برهم خوردن اتحاد و یکپارچگی امت اسلام خواهد بود و کسانی که به دنبال برهم زدن وحدت هستند به طور یقین از نیروهای دشمنان اسلام و جهان کفار می باشند.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه دین اسلام جهانی یوده که باید در صبر  و پایداری باشد، اظهارداشت: برادر کشی امروز فقط در جهان اسلام است و در هیچ جای جهان نه در میان مسیحیان، نه یهودیان خبری از جنگ و خونریزی نیست؛ چون در پشت همه جریان های ضد انسانی در جهان اسلام جهان استکبار است که برای ما نقشه شوم می کشد و ما متاسفانه سرمان را در برف فرو کرده و چشمانمان را به روی واقعیت ها بسته ایم.
عبادی زاده یادآورشد: پیامبر عظیم الشان اسلام نخستین منادی وحدت در جهان بشریت بوده است.
امام جمعه شهرستان سیریک نیز گفت: مسلمانان زمانی بر کفر پیروز می‌شوند که متحد باشند و این وعده الهی است.
حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری افزود: چنانچه کشورهای اسلامی با هم متحد شوند و با یکدیگر یک هدف را دنبال کنند، به طور قطع نخستین ثمره آن پیروزی بر کفر و استبداد و آزادی فلسطین و قدس خواهد بود.
احمد جمالدینی فرماندار سیریک نیز ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و مغفرت الهی و امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از بارزترین نمادهای های وحدت، اتحاد، یکپارچگی و برادری در هرمزگان ، وحدت و همبستگی مردمان شیعه و اهل سنت این شهرستان  می باشد که در کمال مودت و دوستی در کنار هم و برای هم زندگی می کنند.
سرهنگ پاسدار سید حسن فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک نیز در این همایش ضمن تبریک گرامیداشت هفته وخدت گفت: امنیت کنونی جامعه و کشور، مرهون انسجام، وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.
 محقق اهل سنت و پژوهشگر هرمزگانی نیز در این همایش با بیان اینکه دشمن با تفرقه دنبال استضعاف امت اسلام است، گفت: دشمن می‌خواهد از منابع و مخازن مادی مسلمانان استفاده کند و نگذارد که حقیقت آنچنان که وجود دارد به مردم جهان برسد.
شیخ علی ماهیگیر با بیان اینکه امروز جهان اسلام مبتلا به افراط و تفریط است، افزود: با اینکه همه کشورهای اسلامی مدعی هستند که ما از دین اسلام تبعیت می‌کنیم و محور حرکت ما قرآن و سنّت نبوی است، اما بر اساس بدفهمی‌ها و کج فهمی‌هایی که در مقطعی از تاریخ وجود آمده متاسفانه حرکت در مسیر اشتباه را دنبال می‌کنند و نتیجه آن امروز نفوذ دشمنان ضد اسلام در جوامع اسلامی شده است. 
همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت همایش بزرگ وحدت اسلامی شرق هرمزگان در سالن غدیر شهر بندر سیریک برگزار شد.
در این همایش۳۵۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت شرق هرمزگان شرکت داشتند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما