شناسهٔ خبر: 50336668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان باهفته وحدت؛

همایش علمای تشیع و ا هل سنت در شهرستان نیکشهر برگزار شد

نیکشهر/ همزمان با ایام هفته وحدت،همایش مشترک علمای اهل تشیع و اهل سنت در مقابله با جریانات انحرافی به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر،سرهنگپاسدارعلی اکبرصفوی،  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر درهمایش مشترک علمای اهل تشیع و اهل سنت در مقابله با جریانات انحرافی که با همت ناحیه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در نیکشهربرگزار شد، ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد باسعادت پیغمبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و نیز عرض خیرمقدم به مهمانان برنامه گفت: در سیستان وبلوچستان با وجود اقوام و مذاهب شیعه وسنی، وحدت و برادری حاکم است و با این وجود نباید اجازه داد که دشمن اختلافات را در استان القاء کرده و الفت و صمیمیت را از بین ببرد.

در ادامه امام جمعه اهل تشیع شهرستان نیکشهر گفت: مسئله وحدت و همدلی در دین اسلام از مسائل مهم و محوری است چرا که خداوند در قرآن‌کریم به اَشکال مختلف مردم را به وحدت و برادری دعوت نموده و در روایات پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام این مسئله به صراحت مطرح شده است.

حجتالاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام، هر دو محور وحدت شیعه و سنی هستند، اضافه کرد: امام صادق علیه السلام براساس نظر شیعه از ائمه اطهار بوده و همچنین ائمه چهارگانه اهل سنت نیز از شاگردان این حضرت بودند، لذا هم شیعه و هم اهل سنت مدیون آموزه‌ها و معارف امام صادق علیه السلام هستند و حضرت از محورهای وحدت بین مسلمین است.

وی افزود :بعد از رحلت پیامبر اسلام، فقط در زمان امام صادق علیه السلام فرصت نشر آموزه‌ها و معارف اسلام به دست آمد به همین سبب مذهب شیعه را مذهب جعفری نیز می‌نامند و همچنین ائمه چهارگانه اهل سنت نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاگرد حضرت بودند لذا چه شیعه و چه اهل سنت در مکتب امام ششم معارف دین را آموزش دیده و محبت حضرت در دل همه مسلمانان وجود دارد.

مولوی وحیدی فر امام جمعه اهل سنت نیکشهر با تصریح بر این‌که مردم استان اجازه ندهند، دشمن با القاء اختلافات، صمیمیت و وحدت را در این استان از بین ببرند، افزود: وظیفه بسیار مهم و ضروری مسلمین حفظ اخوت و وحدت اسلامی است، چرا که دشمن مشترک و استکبار جهانی علیه مسلمین قیام کرده و از هر جهت آن‌ها را تهدید می‌کند، لذا وظیفه مسلمانان براساس دستور خداوند در قرآن این است که علیه دشمنان ید واحده باشند.

لازم به ذکر است درادامه برنامه به همین مناسبت سروان پاسدار مصطفی داورنژاد به مدیحه سرایی پرداخت و همچنین دانش اموزان دبیرستان مالک اشتر متوسطه اول به اجرای سرود پرداختند و درپایان برنامه از علمای شیعه واهل سنت دعوت شده با اعطای لوح تقدیر وکارت هدیه تجلیل و قدر دانی به عمل آمد.

نظر شما