شناسهٔ خبر: 50335304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موکب داران دهه آخر ماه صفر

تجلیل از موکب‌داران داخلی و خارجی در حرم رضوی

مراسم تجلیل از موکب‌داران دهه آخر ماه صفر در حرم رضوی امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در آستانه سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم تجلیل از موکب‌داران دهه آخر ماه صفر با حضور تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و جمعی از خادمان و موکب‌داران، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تجلیل از خدمات مردمی ارائه شده در دهه آخر ماه صفر امسال گفت: موکب‌داران بار دیگر در میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) حماسه آفریدند و یکی از مظاهر ایمان را که خدمت به مردم است به نمایش گذاشتند.

مالک رحمتی افزود: آستان قدس رضوی همه ساله در دهه پایانی ماه صفر میزبان چند میلیون زائر بود، اما امسال به علت شرایط کرونایی و ضرورت رعایت دستور‌العمل های بهداشتی، از حجم تشرف‌ها به مشهدالرضا(ع) کاسته شد، با این حال آمادگی لازم برای این میزبانی وجود داشت.

وی افزود: امسال به علت غیرقابل پیش‌بینی بودن جمعیت زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند، مهیا کردن شرایط میزبانی از آنها دشوار بود، اما در کنار آستان قدس رضوی، گروه‌های مردمی و نظرکردگان واقعی حضرت رضا(ع) پای کار خدمت به زائران پیاده حضرت رضا(ع) ایستادند و به همت آن‌ها هیچ کمبودی در این میزبانی مشاهده نشد و مثل همیشه با حضور به‌موقع، و مدیریت درست، موکب‌داران عزیز، شکوه و حماسه دیگری در خدمتگزاری به شیفتگان و دلدادگان اهل بیت(ع) آفریدند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از همه موکب‌داران اهل مشهد، موکب‌داران دیگر استان‌ها و همچنین خادمان موکب‌دار بارگاه منور رضوی، از جمله دربانان و کفشداران در ارائه خدماتی مخلصانه به زائران قدردانی کرد.

رحمتی افزود: همچنین در ایام جمعی از موکب‌داران کشور‌های عراق و افغانستان دوشادوش موکب‌داران ایرانی توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) را داشتند که قابل تشکر و قدرشناسی است.

خدمت آستان قدس به زائران پیاده در موکب‌های برون‌شهری

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کنار موکب‌های مردمی، آستان قدس رضوی نیز موکب‌هایی را در چهار مسیر منتهی به شهر مشهد برپا و خدمات شبانه‌روزی مورد نیاز زائران پیاده را ارائه کرد.

رحمتی افزود: علاوه بر موکب‌های بین‌راهی، در این مدت حدود ۱۵۰موکب در زمینی به مساحت حدود ۵هکتار در مجاورت حرم مطهر رضوی فعال شد و در این ایام با توزیع ۳میلیون و ۵۰۰هزار وعده غذایی و یک میلیون و ۵۰۰هزار میان‌وعده از زائران پیاده پذیرایی کردند.

در این مراسم، از ۷۲موکب‌دار ایرانی و همچنین موکب‌داران عراقی و افغانستانی، که در دهه آخر ماه صفر به زائران امام رضا(ع) خدمت کردند، تجلیل و هدایایی متبرکی به رسم یادبود به آنها اهداء شد.

<div id="video-display-embed-code_7151331"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3256107/7151331?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما