شناسهٔ خبر: 50344383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

موکب داران دهه آخر صفر در میزبانی از زائران حماسه آفرین شدند

خراسان رضوی ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تجلیل از موکب داران گفت: موکب داران دهه آخر صفر بار دیگر در میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) حماسه آفریدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، در آستانه سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم تجلیل از موکب داران دهه آخر صفر با حضور تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و جمعی از خادمان و موکب داران، در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابتدا به شرایط کرونایی کشور و محدودیت‌های سفر اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت کرونایی جهان، امسال هم بسیاری از عاشقان و محبان امام حسین (ع) نتوانستند طبق سنت سال‌های قبل زائر پیاده اربعین باشند و دلتنگی مضاعف پیدا کردند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد که به دلیل زرد شدن وضعیت کرونایی مشهد و بالا رفتن آمار واکسیناسیون در کشور، جمعی از مردم برای شرکت در عزاداری‌های آخر صفر زائر مشهدالرضا(ع) شوند و دلتنگی‌هایشان را در این سفر زیارتی جبران کنند.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی همه ساله در دهه پایانی ماه صفر میزبان چند میلیون زائر بود اما امسال به دلیل شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طبیعی بود که از حجم تشرف‌ها به مشهدالرضا (ع) کاسته خواهد شد، با این حال آمادگی لازم برای این میزبانی ایجاد شده بود.

رحمتی ادامه داد: امسال به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن جمعیت زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند، مهیا کردن شرایط میزبانی از آن‌ها دشوار بود اما در کنار آستان قدس رضوی، گروه‌های مردمی و نظرکردگان واقعی حضرت رضا (ع) پای کار خدمت به زائران پیاده حضرت رضا(ع) ‌ایستادند و به همت آن‌ها هیچ کمبودی در این میزبانی مشاهده نشد و مثل همیشه با حضور به‌موقع و مدیریت درست، موکب‌داران عزیز، شکوه و حماسه دیگری در خدمتگزاری به شیفتگان و دلدادگان اهل بیت(ع) آفریدند.

وی، اهل‌بیت(ع) را اسوه‌های خدمت‌رسانی به مردم معرفی کرد و گفت: موکب‌داران دهه آخر صفر، امسال نیز با تأسی به حضرات معصومین(ع)، یکی از مظاهر ایمان که خدمت به مردم است را به نمایش گذاشتند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در کنار موکب‌های مردمی، آستان قدس رضوی نیز موکب‌هایی را در چهار مسیر منتهی به شهر مشهد برپا و خدمات شبانه‌روزی مورد نیاز زائران پیاده را ارائه کرد، کیفیت این خدمت‌رسانی نیز به‌صورت روزانه مورد پایش و رصد میدانی قرار می‎ گرفت تا خدماتی درخور مهمانان امام رئوف ارائه شود.

رحمتی گزارشی از عملکرد موکب‌های آستان قدس رضوی هم ارائه و اظهار کرد: علاوه بر موکب‌های بین‌راهی، در این مدت حدود 150 موکب در زمینی به مساحت حدود 5 هکتار در مجاورت حرم مطهر رضوی فعال شد و در طول این ایام با توزیع 3 میلیون و 500 هزار وعده غذایی و یک میلیون و 500 هزار میان‌وعده از زائران پیاده پذیرایی کردند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: از زحمات و خدمات مخلصانه و عاشقانه همه موکب‌داران اهل مشهد، موکب‌داران سایر استان‌ها و همچنین خادمان موکب‌دار بارگاه منور رضوی، از جمله دربانان و کفشداران تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: همچنین در ایام جمعی از موکب‌داران کشورهای عراق و افغانستان دوشادوش موکب‌داران ایرانی توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) را داشتند که ما به عنوان خادمان همه مردم در آستان مقدس رضوی، از یکایک خادمان آن‌ها نیز کمال تشکر و قدرشناسی را داریم.

در پایان این مراسم، از 72 موکب‌دار ایرانی و همچنین موکب‌داران عراقی و افغانستانی، که در دهه آخر ماه صفر به زائران امام رضا(ع) خدمت کردند، تقدیر و هدایایی متبرکی به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد تا آستان قدس رضوی به عنوان میزبانی اصلی این مناسبت، از خادمان این عرصه نیز قدردانی کرده باشد./د101/

نظر شما