شناسهٔ خبر: 50277663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه خبرداد؛

برنامه ریزی برای راه اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و نوظهور

قدسی پور گفت: برنامه داریم براساس پتانسیل و نیاز دانشکده‌های دانشگاه رشته‌های میان رشته‌ای و رشته‌های نوظهور را در دانشگاه راه اندازی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قدسی پور سرپرست دانشگاه امیرکبیر در مراسم تکریم و معارفه معاونان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره جزء دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده است و در این دوره نیز تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا دانشگاه رشد و توسعه بسیار خوبی داشته باشد.

وی افزود: در کشور باید بستری فراهم کنیم تا نیاز‌های کشور در دانشگاه‌ها رفع شود نه اینکه برای رفع نیاز‌ها به کشور‌های خارجی مراجعه کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در حوزه ارتباط با صنعت مشکلی است که کشور سال‌ها از آن رنج برده است ما می‌توانیم با برنامه ریزی و استفاده از پنانسیل دانشگاه‌های کشور در این زمینه به موفقیت برسیم.

 قدسی پور اظهار کرد: درحال حاضر مهم‌ترین مسئله آموزشی در دانشگاه مربوط به مشکلات بیماری کرونا است چراکه برای حضوری شدن کلاس‌های درس ابعاد بسیار مختلفی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این وضعیت تنها مختص ایران نیست بلکه تمام دانشگاه‌های دنیا با این مشکل مواجه شده اند بنابراین باید برای این مشکل جهانی و جلوگیری از صدمه به توسعه علمی جهان برنامه ریزی صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم امتحانات پایان ترم دانشجویان را به صورت حضوری برگزار کنیم که برای اجرای این امر باید فضای مناسب، سالن‌های بزرگ امتحانات، سلف سرویس‌ها و ... مورد توجه قرار گرفته و پروتکل‌ها رعایت شوند.

قدسی پور عنوان کرد: طبق صحبتی که با روسای دانشکده‌های دانشگاه داشتم قرار است که رشته‌های میان رشته‌ای و رشته‌های نوظهور مورد بررسی قرار گیرد تا براساس پتانسیل دانشگاه و دانشکده‌ها بتوانیم این رشته‌ها را راه اندازی کنیم.

وی گفت: توسعه زیر ساخت ها، خوابگاه ها، سلف سرویس‌های دانشگاه و مراکز رفاهی دانشگاه مورد توجه است و برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید هدف گذاری کنیم تا بتوانیم به مرجعیت علمی دست یابیم همانگونه که در بسیاری از رشته‌ها از جمله فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و .. به موفقیت خوبی رسیده ایم.

در ادامه حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشگاه نقش بسیار مهمی در اصلاح امور جامعه دارد چراکه دانشگاه بستر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و فناوری است.

وی افزود: اقداماتی که برای رشد و توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است ماندگار خواهد بود و افرادی که در این مسیر فعالیت کرده اند نیز پاداش معنوی بسیاری خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 

نظر شما