شناسهٔ خبر: 50258266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران؛

آئین تجلیل از روسای انجمن‌های اولیا و مربیان برتر استان برگزار شد

همزمان با برگزاری آئین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان، مراسم تجلیل از روسای برتر انجمن‌های اولیا و مربیان برتر استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران؛ صبح امروز آئین ملی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش به صورت وبینار و حضور ویدئوکنفرانسی استانها برگزارشد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی ملی نهاد تعلیم و تربیت و نهاد رسانه را دو متغیر مهم و تأثیرگذار در جامعه دانسته و گفت: فلسفه و هدف خلقت، تربیت و غایت تربیت نیز عبادت خالق است.از همین رو دستگاه تعلیم و تربیت دستگاهی بسیار مهم در هرجامعه بوده و بالاترین سرمایه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت، انجمن اولیا و مربیان است.

همزمان با برگزاری این همایش ملی، آئین تجلیل از روسای انجمنهای اولیا و مربیان برتر استان با حضور سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش و قرائی رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان استان در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم، انجمن اولیا و مربیان را بازوان توانمند و پرتوان آموزش و پرورش خوانده و گفت: در سطح کشور بیش از 750 هزار عضو انجمن اولیا و مربیان داریم که تقریبا با تعداد معلمان کل کشور برابری می کند.

وی ضمن تقدیر از فعالیتهای اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل اظهار کرد: آموزش 250 هزار اولیای دانش‌آموز در مازندران در قالب کارگاههای مختلف برگزار شده و تأکید داریم تا کل اولیای دانش‌آموزان استان تحت پوشش این آموزشها قرار گیرند.

علیرضا سعدی پور در همین رابطه تصریح کرد: مراکز مشاوره بسیار خوبی در حوزه ی آموزش و پرورش در سطح استان وجود دارد که می توانیم از ظرفیت این مشاوران به عنوان مدرسین آموزش خانواده بهره مند گردیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بهسازی سرویسهای بهداشتی در اولویت کارهای انجمن اولیای مدارس به عنوان اولین دستورکار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بالغ بر 6 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و بهسازی سرویسهای بهداشتی مدارس استان اختصاص یافته که امیدواریم با مشارکت بیشتر اعضای انجمنهای اولیا و مربیان مدارس، مشکل سرویسهای بهداشتی نامناسب و آبخوری های مدارس را برای همیشه حل کنیم.

در پایان این مراسم از سه رئیس انجمن اولیا و مربیان برتر استان تقدیر شد.

شایان ذکر است هفته پیوند اولیا و مربیان همه ساله از 24 الی 30 مهرماه برگزار می شود و شعار امسال هفته پیوند، « همراهی با اولیا، همکاری با مربیان» می باشد.

نظر شما