شناسهٔ خبر: 50252605 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در آیین «گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان»:

«تصویب اساسنامه جدید انجمن های اولیا و مربیان» در راستای ایفای نقش بیشتر خانواده ها در تعلیم و تربیت

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای ایفای مهم ترین نقش انجمن اولیا و مربیان، اساسنامه جدید این انجمن برای امر مشارکت خانواده‌ها در نظام تعلیم و تربیت به زودی تصویب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی عباسپور در آیین «گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان»، که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه خانواده، جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود، زیرا یکی از عرصه‌های مهم تعلیم و تربیت خانواده است و باید بین معلمان، مربیان و خانواده، تعامل دوسویه ایجاد شود.

وی با بیان ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، افزود: در تمام نظام‌های آموزشی رابطه بین خانه و مدرسه یکی از مسائل اصلی است و ما در این هفته در تلاشیم تا به این امر بیشتر از گذشته توجه کنیم.

عباسپور ادامه داد: تحولات روزافزون در عرصه‌های مختلف و افزایش آگاهی‌ خانواده‌ها باعث شده است در روش های گذشته تجدید نظر کرده و ساز و کارهای جدید و مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی، برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: معتقدیم مشارکت خانواده‌ها بسیار ارزشمند است و برای جلب این مشارکت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است؛ از جمله این اقدامات، بازنگری در آیین نامه اجرایی مدارس و نقش اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی مدرسه است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین حضور و مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تأکید شده است. لذا اساسنامه جدیدی با مشارکت نخبگان علمی، تدوین شده که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و به زودی تصویب می‌شود.

عباسپور افزود: انجمن اولیا و مربیان در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام داد. یکی از این موارد دستیار بودن آنان در کنار معلمان است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰میلیون نفر از آموزش مجازی و حدود ۲۰۰هزار نفر نیز از خدمات مشاوره استفاده کرده اند و ۶۰دوره آموزشی برگزار شده است.همچنین توانستیم ۱۰عنوان کتاب متناسب با نیازهای خانواده‌ها را منتشر کنیم.

نظر شما