شناسهٔ خبر: 50256045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکسینه شدن دوسوم دانش آموزان استان

نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن تبلت از تحصیل باز بماند

استاندار سمنان بر تسریع در واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان یکی از مباحث بسیار ضروری است که باید روند اجرای این ‌مهم تسریع یابد.

صاحب‌خبر -

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در حوزه آموزش و پرورش باید به صورت جدی دنبال شود، اظهار کرد: باید کسانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکردند، در کوتاهترین زمان ‌ممکن واکسینه شوند.
وی افزود: بالغ بر ۱۹ ماه است که با همه گیری ویروس کرونا، در بین ارتباط دانش آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این‌ مهم آسیب بسیار جدی برای این سه رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه داشته است.
هاشمی با بیان اینکه از پتانسیل بهداشت یاران و مربیان بهداشت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضاهای آموزشی استفاده شود، تصریح کرد: تمام جامعه، به خصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در بحث مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.
وی یادآور شد: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی ترین قوانین‌ کشور است؛ عمومی نمودن مساله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.
استاندار سمنان ادامه داد: مردم زمانی در حوزه های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند.
وی همچنین اضافه کرد: در خصوص تامین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیرین استفاده کنیم؛ نباید دانش آموزی در استان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.
هاشمی خطاب به دانشگاه های علوم ‌پزشکی استان، تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس های حضوری، تدوین و ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی در بین دانش آموزان، به منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای تدوین و اجرایی کنند.
استاندار سمنان در پایان گفت: در خصوص روز ۱۳ آبان، تاکید ریاست جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بر برگزاری این مراسم در محوطه باز مدارس و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حرکت است که دستورالعمل این مهم توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.
واکسینه شدن دوسوم دانش آموزان استان
همچنین جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۶۵ درصد جمعیت دانش آموزان تحت ‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه دو سوم دانش آموزان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن زدند افزود: نیاز است تا دانش آموزان و معلمان استان نسبت به امر واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

جندقی با بیان اینکه دستورالعمل هایی برای مدیریت هوشمند رعایت پروتکل ها در آینده لحاظ خواهد شد اظهار کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان استان هیچ‌ محدودیتی نداریم و می توانیم با هماهنگی آموزش و پرورش در هر نقطه و مکانی نسبت به واکسیناسیون این عزیزان اقدام کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطرنشان کرد: در صورت تامین واکسن ایمن برای محدوده سنی دوره تحصیلی ابتدایی، این ‌امر نیز در دستور کار قرار می گیرد.
انتهای پیام

نظر شما