شناسهٔ خبر: 50252297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار سمنان: واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان تسریع شود

گروه استان‌ها- استاندار سمنان امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان یکی از مباحث بسیار ضروری است که باید روند اجرای این ‌مهم تسریع یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان  که در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است تا کسانی که از واکسن کرونا استفاده نکردند، در کوتاهترین زمان ‌ممکن واکسینه شوند.

استاندار سمنان گفت: بالغ بر 19 ماه است که با همه گیری ویروس کرونا، در بین ارتباط دانش آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این‌ مهم آسیب بسیار جدی برای این 3 رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

هاشمی عنوان کرد: از پتانسیل بهداشتیاران و مربیان بهداشت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضاهای آموزشی  استفاده شود

وی ادامه داد: تمام جامعه، به‌خصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در بحث مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به‌صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.

استاندار سمنان اظهار داشت: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی ترین قوانین‌ کشور است؛ عمومی نمودن مساله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.

هاشمی افزود: مردم زمانی در حوزه‌های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند.

وی بیان کرد: در خصوص تامین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیرین استفاده کنیم؛ نباید دانش آموزی در استان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.

استاندار سمنان بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس های حضوری، تدوین و ابلاغ شود.

هاشمی اظهار داشت: در بحث ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی در بین دانش آموزان، به منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای تدوین و اجرایی کنند.

وی گفت: در خصوص روز 13 آبان، تاکید ریاست جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بر برگزاری این مراسم در محوطه باز مدارس و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حرکت است که دستورالعمل این مهم توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این جلسه از برگزاری سی و نُهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به صورت مجازی در استان در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور یک هزار دانش آموز برگزار شد.

وی شعار سال تحصیلی جاری را " تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب " عنوان کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین این اداره کل در استان است.

دستورانی بیان کرد:  از نظر سرانه امکانات در وضعیت مطلوبی قرار داریم، شاخص جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سایر استان ها پایین تر است و سرانه با سوادی در استان بالاست.

وی افزود: ضریب پراکندگی بالا، بزرگترین چالش ما در آموزش و پرورش استان است که ما را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: از لحاظ پوشش دوره های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

دستورانی بیان کرد: یک هزار و 147 مدرسه با 57 هزار کلاس درس در استان داریم که 126 هزار دانش آموز در این کلاس های درس به تحصیل می پردازند.

وی با بیان اینکه هشت هزار و 500 معلم و مجموعاً 10 هزار نفر پرسنل در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند، افزود: 21 هزار دانش آموز ما در استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  گفت: 10 هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان داریم که برای 3 هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد.

دستورانی افزود: در دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سواد آموزی در استان، رتبه های برتر کشوری را کسب کردیم.

وی بیان کرد:  بر اساس دستورالعمل ها و ابلاغیه های بهداشتی، یک سوم مدارس استان به تعداد 335 مدرسه با 17 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

دستورانی اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد معلمان و 70 درصد دانش آموزان استان در بحث کرونا واکسینه شدند.

وی گفت: امیدواریم با افزایش شعاع واکسیناسیون دانش آموزان، شاهد تعداد مدارس حضوری بیشتری در سال تحصیلی جاری در استان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی 20 ماه گذشته و همه گیری ویروس کرونا، افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این‌ مهم نیازمند توجه جدی است.

تدوین دستورالعمل مدیریت هوشمند رعایت پروتکلها؛ در دستور کار

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  سمنان نیز با اشاره به تزریق واکسن به 65 درصد جمعیت دانش آموزان سمنانی زیر پوشش این دانشگاه تا به امروز گفت: بر این اساس می توان گفت تا کنون دو سوم دانش آموزان واکسن زده اند.

وی با تأکید بر اینکه بر انجام دانش آموزان و معلمان استان نسبت به امر واکسیناسیون کرونا گفت: دستورالعمل مدیریت هوشمند رعایت پروتکل ها در آینده لحاظ می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  سمنان با اشاره به اینکه محدودیتی برای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان استان وجود ندارد، اظهار داشت: در صورت تامین واکسن ایمن برای محدوده سنی دوره تحصیلی ابتدایی، این ‌امر نیز در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/363/ی

نظر شما