شناسهٔ خبر: 50249600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای مسابقات تکواندو به اصطلاح بین المللی/ پاسخ همه سوالات در دره‌ای تاریک

مسابقات بین المللی تکواندو از تاریخ ۲۱ مهر تا ۲۸ مهر در تهران پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات بین المللی تکواندو از ۲۱ مهر ماه در تهران آغاز و فردا این رقابت‌ها به پایان می‌رسد. مسابقات بین المللی تکواندو استقبال کمی از کشور‌های صاحب نام دنیا را به همراه داشته است. به طوری که کشور‌هایی مانند لبنان، ترکیه، الجزایر، هند در این بازی‌ها حضور داشتند که هیچ کدام در دنیا صاحب سبک نیستند و باعث شده بود سطح مسابقات بسیار پایین بیاید. این در حالی است که مسئولان برگزاری رقابت‌ها سطح مسابقات بین المللی تکواندو  را بسیار خوب و مطلوب می‌دانستند.   حال بعد از مشاهده اختلاف زیاد امتیازات تیم‌ها با یکدیگر مشخص می‌کند که چندان سطح بازی‌ها بالا نبوده است و این گویای آن است که تیم‌های ضعیفی در این بازی‌ها شرکت کردند تا ایران به راحتی قهرمان شود.

 

میرهاشم حسینی

حسینی:  حریفان ما زیاد حرفه‌ای نبودند و این یک تورنمت عادی بود

میرهاشم حسینی تکواندوکار ۸۰- کیلوگرم تیم شهرداری ورامین در خصوص مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و شرایط خود اظهار کرد: مسابقات تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا اولین رقابت من بعد از المپیک بود که در آن شرکت می‌کردم. در این مسابقات با تغییر وزنی که انجام داده بودم قصد داشتم در همین وزن کسب سهمیه کرده تا در مسابقات المپیک مدال بگیرم.

حسینی ادامه داد: من دوست داشتم فدراسیون تکواندوی ایران ما را در این مسابقات ثبت نام کند که متاسفانه این کار را انجام نداد و شاید در مسابقات بعدی هم حاضر نشوم. به هر حال امیدوارم فدراسیون دلیل قانع کننده‌ای برای ثبت نام نکردن من داشته باشد.

او درباره مصدومیتی که داشت، گفت: بعد از المپیک تنها ۲ هفته فرصت داشتم تا خودم را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حاضر کنم. در این رقابت‌ها سطح حریفان چندان بالا نیست. من در این بازی‌ها با پای شکسته حاضر شدم و با مصدومیت بازی کردم.  

حسینی در ادامه بیان کرد: مردم یک مدال طلای المپیک از من طلبکار هستند که امیدوارم در دوره بعد آن را به دست آورم. همچنین ما فرودین ماه مسابقات جهانی را در پیش خواهیم داشت که امیدوارم مدال طلا را در آنجا کسب کنم. در نهایت حریفان ما در جام باشگاه‌های آسیا زیاد حرفه‌ای نبودند و این تورنمت از سطح پایینی برخوردار بود.

محمد پولادگر

پولادگر: کشورهای چین و کره جنوبی به دلیل شرایط کرونایی در مسابقات شرکت نکردند

محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو هم در مورد مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندو گفت: مسابقات تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا به خاطر شرایط کرونا با یک سال تاخیر انجام شد. با تمام مشکلاتی که وجود دارد خوشبختانه ما ۳ رویداد بین المللی را در ایران برگزار کردیم که هر ۳ مسابقه مجوز فدراسیون جهانی را دریافت کرده بود. مسابقات بین المللی تکواندو برای قهرمانان المپیک ما فرصتی بسیار خوبی را به وجود آورده بود تا برای المپیک بتوانند ۳۰ امتیاز کسب کنند و در رنکینگ هم امتیازات خودشان را افزایش دهند.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: پیش از این ورزشکارانی که رنکینگ ۳۲ جهان را در اختیار داشتند فقط می‌توانستند در مسابقات گرند پری شرکت کنند، اما حالا فدراسیون جهانی به ورزشکارانی که در رنک ۳۲ قرار ندارند فرصت داده است تا هر ورزشکاری که در مسابقات جهانی کره مدال بگیرد مستقیم به رقابت‌های کسب سهمیه اعزام خواهد شد.  

پولادگر درباره حضور ورزشکاران المپیکی کشورمان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بیان داشت: به هر حال این رقابت‌ها فرصت خوبی را برای تکواندوکاران ایجاد کرد و به نظر من هر کدام از ورزشکاران که در این بازی‌ها شرکت نکردند فرصت بسیار خوبی را از دست دادند. به خصوص تکواندوکارانی که با کمترین هزینه می‌توانستند در این رویداد حاضر شوند.

او گفت: تیم‌هایی مانند چین و کره جنوبی در سال‌های قبل در مسابقات ما شرکت می‌کردند، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی و قرنطینه تیم‌ها تصمیم گرفتند در مسابقات بین المللی تکواندو که در تهران برگزار شد، شرکت نکنند.

سید نعمت الله خلیفه

خلیفه: چند سالی می شود که تیم‌های خوبی در جام باشگاه های آسیا شرکت نمی‌کنند

سید نعمت الله خلیفه سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد در خصوص برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: پس از مدت‌ها به تعویق افتادن جام باشگاه‌های آسیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا خدا را شکر این مسابقات بالاخره برگزار شد و تیم‌های خوبی نیز در این مسابقات شرکت کردند. امیدوارم نسل جدید تکواندو در این مسابقات شناسایی شده و به تیم ملی دعوت شوند.

او ادامه داد: چند سالی می‌شود که تیم‌های خوبی در مسابقات تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا شرکت نمی‌کنند و بیشتر رقابت بین تیم‌های داخلی صورت می‌گیرد. در این دوره از مسابقات کشور‌هایی، چون عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، هند و ۳ تیم ایرانی حاضر بودند. میر هاشم حسینی تنها تکواندوکار المپیکی کشورمان بود که در مسابقات بین المللی شرکت کرد و سایر تکواندو کاران هم از قهرمانان رده‌های سنی جوانان و نوجوانان جهان بودند.

آرش فرهادیان

فرهادیان: در مسابقات بین المللی شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردیم

آرش فرهادیان مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در مورد مسابقات بین المللی تکواندو گفت: دیدار‌های بین المللی جام فجر امسال با حضور ۹ کشور برگزار شد و کشور‌هایی مانند اردن، ترکیه و روسیه باعث شدند این رقابت‌ها در سطح خوبی انجام شود. تکواندوکاران کشور هند هم در این مسابقات نشان دادند که از سطح فنی بالایی برخودار هستند.

او گفت: بازیکنان ما در قالب تیم ملی جوانان و امید در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو در دهه سوم آبان ماه برگزار می‌شود. تعداد ورزشکاران در مسابقات جام فجر باعث شد اختلاف امتیاز تیم‌ها نسبت به یکدیگر افزایش پیدا کند. مسابقات بین المللی تکواندو به صورت انفرادی برگزار شد.

فرهادیان ادامه داد: ما در مسابقات بین المللی تکواندو تمام شرایط و شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردیم و درصد افراد کرونایی در این مسابقات خیلی پایین بود. ما فکر می‌کردیم تست PCR بسیاری از ورزشکاران مثبت شود، اما خدا را شکر درصد مبتلایان خیلی پایین بود.

فریبرز عسکری

عسکری: مسابقات بین المللی تکواندو از کیفیت خوبی برخوردار است

فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در خصوص مسابقات بین المللی تکواندو اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین المللی تکواندو در ایران یک فرصت عالی برای همه ورزشکاران به وجود آورده بود. به دلیل شرایط خاصی که در کشورمان وجود دارد، استقبال زیادی برای حضور در این مسابقات شکل نگرفته بود. در کشور‌های دیگر مسابقات در ۲ بخش بانوان و آقایان در یک روز و در یک سالن مخصوص برگزار می‌شود. همچنین برخی از تیم‌ها با یک مربی مختص به بانوان و آقایان شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: ما در مسابقات بین المللی تکواندو رقابت‌های آقایان و بانوان را در روز‌های متفاوت برگزار کردیم و همین مسئله سبب شد استقبال زیادی از این مسابقات صورت نگیرد. مسابقات بین المللی تکواندو از کیفیت خوبی برخوردار بود و تکواندوکاران تیم‌های شرکت کننده عملکرد چندان ضعیفی نداشتند.  

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما