شناسهٔ خبر: 50248347 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات یک بهله عقاب صحرایی توسط شهروند البرزی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز گفت: یک بهله عقاب آسیایی که به دلیل آسیب دیدگی قادر به پرواز نبود توسط شهروند ماهدشتی این استان نجات یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرشاد احمدوندی،  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز گفت: یک بهله عقاب صحرایی که به دلیل آسیب دیدگی قادر به پرواز نبود توسط محمد گلستانی شهروند ماهدشتی نجات یافت.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست البرز افزود: پس از تماس تلفنی از سوی این شهروند ماهدشتی مبنی بر مشاهده عقاب آسیب دیده، ماموران یگان حفاظت بلافاصله به محل اعزام و نسبت به تحویل آن اقدام کردند.

احمدوندی با بیان این که این عقاب آسیب دیده برای طی مراحل درمان و بازپروری تحویل مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش شد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان آسیب دیده یا تخلف شکار و صید مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست این استان اطلاع دهند.

عقاب صحرایی از پرندگان تاحدودی بزرگ جثه با بال‌های بلند و گسترده که نر و ماده هم‌شکل بوده و تغییرات فصلی ظاهری ندارند. در پرندۀ بالغ، بدن به رنگ قهوه‌ای تیره، گلو رنگ پریده‌تر و لکه‌ای خرمایی رنگ در پس سر قابل تشخیص است.

یکی از ویژگی‌های مهم در شناسایی این گونه کشیدگی خط زرد منقار تا پشت چشم است.

انتهای پیام/ ر .ن

برچسب‌ها:

نظر شما