شناسهٔ خبر: 50179506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرگرفتن پرطلایی البرز +عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از بازگشت یه بهله عقاب طلایی بهبود یافته به آغوش طبیعت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،امید رضا تونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: یک بهله عقاب طلایی پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ آسیب دیدگی اش با تلاش مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش البرز با حضور ریاست و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و انجمن هیو سبز در ارتفاعات این شهرستان با موفقیت رهاسازی شد که این تلاش منجر به بازگشت نماد زیست محیطی البرز عقاب طلایی به آغوش حیات وحش و طبیعت شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: این گونه عقاب در فهرست پرندگان در معرض خطر انقراض ایران قرار دارد و باید تمهیدات لازم در مورد حفظ این گونه با ارزش صورت بگیرد، به خصوص که این پرنده از نادرترین پرندگان و حیوانات بومی ایران است. از بزرگترین تهدیدات کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران، برداشتن و دزدیدن جوجه‌ها از آشیانه و شکار عقاب‌های جوان به خاطر ناتوانی در پرواز و فروش آن‌ها است.

او گفت: خرید و فروش این پرندگان و ناتوانی در نگهداری آن‌ها منجر به آسیب دیدن این پرندگان و مرگ آن‌ها می‌شود. تخریب زیستگاه‌های این پرنده‌ی قدرتمند آسمان ایران از عوامل دیگر در کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران است.

پرگرفتن پرطلایی البرز+عکس

انتهای پیام / ر .ن

برچسب‌ها:

نظر شما