شناسهٔ خبر: 50192005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدردانی از افتخار آفرینان مازندرانی کشتی جهان با حضور وزیر ورزش

مراسم قدردانی از افتخارآفرینان مازندرانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، آیین قدردانی از افتخار آفرینان مازندرانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر آغاز شد.

دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان با هدف شرکت در آئین قدردانی از مدال آوران و مربیان مازندرانی که در مسابقات کشتی قهرمانی جهان افتخارآفرینی کردند به مازندران سفر کرد.

 

در این مراسم قرار است از مدال آوران مازندرانی که در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نروژ، مسابقات جوانان و نوجوانان جهان در مجارستان و روسیه قدردانی شود.

حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع در مسابقات جهانی کشتی آزاد نروژ به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی به مدال نقره و مجتبی گلیج به مدال برنز دست یافتند.

در رقابت‌های کشتی فرنگی نیز محمد هادی ساروی و علی اکبر یوسفی موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان شدند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7121269"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3249841/7121269?width=400&height=300"></script></div>
 

مازندران صاحب یک سوم مدال‌های تاریخ المپیک


حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در این مراسم با بیان اینکه این افتخار برای ورزش مازندران و کشور با حداقل امکانات به دست آمده است، گفت: تیم ملی کشورمان با مدال آوری ۶ کشتی گیر مازندرانی مقام سوم جهان را کسب کرد و برای نخستین بار نیز مدال سنگین وزن در کشتی فرنگی نصیب ایران شد.

او افزود: مازندران در همه ادوار المپیک یک سوم مدال‌های المپیک را به دست آورده است .

تخصیص اعتبارات ورزشی به تناسب استعداد‌ها


حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه مردم استان و برخی ورزشدوستان به محض ورود کشتی گیران به زادگاهشان از آن‌ها قدردانی کردند، گفت: وزارت ورزش نیز از این مدال آوران به بهترین وجه باید قدردانی کند.

او افزود: قهرمانی حسن یزدانی در مسابقات جهانی شبیه برد تاریخی ایران مقابل استرالیا در راه صعود به جام جهانی بود که همه مردم ایران را شاد کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: ورزش مازندران باید به شکل ویژه دیده شود و اگر قرار است مازندران به سهم خود برسد باید به تناسب استعداد و سرمایه انسانی از اعتبارات ورزشی سهم داشته باشد.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران در بسیاری از رشته‌ها مشکل تیمداری دارد، گفت: شرکت‌های بزرگی مانند شستا در برخی استان‌ها در حوزه ورزش سرمایه گذاری کردند که اگر در ورزش مازندران سرمایه گذاری کنند چند برابر برگشت خواهد کرد.

او افزود: سهم مازندران از حضور شرکت‌های بزرگ در تیم داری نزدیک به صفر است.

حمایت از ورزش در مجلس


باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز با بیان اینکه ورزش را به عنوان موضوعی فرهنگی که سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود باید نگاه کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی تمام سعی خود را می‌کند که از ورزش حمایت‌های ویژه‌ای کند.

او افزود: نمایندگان مجلس در بودجه ریزی به توسعه ورزش نگاه ویژه‌ای داشتند و خواهند داشت.

باقرزاده ادامه داد: وزارت ورزش برای رونق بیشتر رشته‌های کشتی و قایقرانی که استان مازندران در آن‌ها سرآمد است باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نظر شما