شناسهٔ خبر: 68079986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار قم در دیدار هیئت رئیسه خانه مطبوعات:

انصاف و اخلاق سرلوحه کار رسانه‌ها باشد

شهردار قم انصاف و اخلاق را سرلوحه کار رسانه‌ها دانست و گفت: شهرداری برای همکاری با خانه مطبوعات قم برای حل مشکلات این مجموعه صنفی آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد صبح امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در جلسه با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت روز خبرنگار در واقع مجالی است برای یادآوری مسئولیت بسیار سنگینی که بر دوش اصحاب رسانه گذشته شده است.

وی با تاکید نقش رسانه در ثبات مدیریت و پایداری جامعه افزود: در خصوص رسانه‌ها سه مؤلفه مردم، مسئولان و خود رسانه وجود دارند که اگر حال هر سه وجه خوب باشد حال جامعه خوب است.

شهردار قم با بیان اینکه رسانه‌ها سلسله اعصاب جامعه هستند، تصریح کرد: اگر در بخشی از کشور دردی وجود داشته باشد این اعصاب است که آن درد را نشان می‌دهد تا بتوان سراغ درمان رفت.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه انصاف و اخلاق باید سرلوحه کار رسانه‌ها باشد، افزود: بحث آموزش بسیار مهم است و باید افراد برجسته و شایسته را کمک کرد تا بتوانند کار کنند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها برای تشخیص مشکلات شهری و حل آن می‌توانند در کنار شهرداری باشند و این حضور قطعاً می‌تواند در پیشبرد امور شهر بسیار یاری‌گر بزرگی باشد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه رسانه که قوی باشد افراد قوی در آن کار می‌کنند، گفت: سه مزیت برای افراد در قرآن برای انجام یک کار خوب ذکر شده است، یکی عالم بودن، دیگری تقوا و اخلاق و مزیت آخری تلاشگری و جهادگرایی است. این سه خصلت اگر در یک رسانه و اگر در یک خبرنگار باشد طوفانی در انجام وظایف هرکسی ایجاد می‌کند.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: شهرداری در کنار رسانه‌ها است و اگر جایی بتواند از مشکلات خانه مطبوعات کم کند قطعاً وارد می‌شود، چرا که اگر رسانه‌ها قوی باشند قطعاً امور شهر و امور مردم با قدرت انجام می‌شود.

نظر شما