شناسهٔ خبر: 50188514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان وارد مازندران شد

ساری - ایرنا- سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به منظور شرکت در مراسم تجلیل از کشتی گیران مدال‌آور مازندرانی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ عصر شنبه وارد مازندران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به استان مازندران مورد استقبال مسوولان محلی و استانی قرار گرفت. سجادی قرار است شامگاه شنبه از قهرمانان مازندرانی کشتی آزاد و فرنگی جهان که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ مدال های طلا، نقره و برنز جهان را کسب کردند در یکی از تالارهای پذیرایی در شهر بابلسر تجلیل کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در این آیین از خانواده سردار شهید حسن فقیهی جویباری که به عنوان یکی از شهدای ورزشکار شاخص کشور مطرح است، چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده این کشتی گیران تجلیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی کشتی آزاد، هشت آزادکار قهرمانی جهان در اسلو نروژ اهل مازندران بودند. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند تا برای نخستین بار ۱۱ چهره از کشتی آزاد مازندران همراه با تیم ملی در رقابت‌های جهانی حضور داشته باشند.

نتیجه این حضور پررنگ هم قابل دفاع و ارزشمند بود. چراکه از هفت مدال کسب شده توسط کاروان ایران در کشتی آزاد ۶ مدال توسط مازندرانی‌ها کسب شد. سه طلا توسط حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، دو نقره توسط محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی و یک برنز هم توسط مجتبی گلیج بود.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ هم مازندران سه فرنگی کار یعنی سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت. کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و ۲ مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی سهم مازندران از مدال های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ بود.

سفر حمید سجادی وزیر ورزش دولت سیزدهم به مازندران دومین سفر وی به مازندران از زمان در دست گرفتن سکان وزارتخانه است. پیش از این  اولین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم هم در نهم شهریور امسال به مازندران انجام شد . سجادی در آن سفر از طرح های عمرانی ورزشی درحال ساخت غرب استان بازدید داشت.

نظر شما