شناسهٔ خبر: 50191229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار : هیات‌های ورزشی مازندران نیازمند حمایت‌های جدی هستند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان جهانی کشتی این استان ، گفت: هیات‌های ورزشی مازندران برای استمرار قهرمانی و مدال آوری‌ ورزشکاران در رویدادهای مهم بین‌المللی و جهانی نیازمند حمایت‌های ویژه و جدی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان شامگاه شنبه در آیین تجلیل از کشتی گیران مدال آور مازندرانی در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهان در اسلو نروژ که در بابلسر با حضور سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد ، افزود: باید اعتبارات ملی و فراستانی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مازندران قرار گیرد ، چون اعتقاد داریم اگر می خواهیم استعدادهای ورزشی استان را شکوفا کنیم باید مشکلات این حوزه حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش دارد که باید با حمایت های جدی در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد ، گفت : عدالت ورزشی با توجه به ظرفیت های موجود در استان ها باید تعریف شود و با توجه به مدال آوری های ورزشکاران مازندرانی در رویدادهای مختلف بین المللی و جهانی، می طلبد اعتبارت مطلوبی در حوزه ورزش به این استان تخصیص یابد.
وی افزود : توجه به زیرساخت های حوزه ورزش مازندران باید با جدیت در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد تا امکانات با توجه به ظرفیت ها در استان رشد کند.
حسین زادگان رفع مشکل بیکاری پهلوانان مدال آور کشتی استان مازندران را از مطالبات جدی و دیرینه دوستداران ورزش و ضرورتی برای الگو شدن این قهرمانان برای جوانان و نوجوانان دانست و تاکید کرد : حل این مشکل عزم ملی می طلبد و نباید این دلاورمردان دغدغه آینده را داشته باشند.

استاندار مازندران همچنین خواستار ورود جدی تر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش استان شد و گفت : تداوم درخشش مازندران در ورزش کشور و مدال آوری جوانان ورزشکار استان در رشته های مختلف نیازمند سرمایه گذاری جدید هم توسط بخش خصوصی و هم دولتی است.

حسین زادگان با تاکید بر این که بخش خصوصی باید برای تیم داری در فوتبال، کشتی و والیبال و دیگر رشته های ورزشی در مازندران میدان دار باشد ، افزود : برای توسعه ورزش در این دیار به فعالان اقتصادی و خیران ورزشی نیازمندیم.

مراسم تجلیل از کشتی گیران مازندرانی مدال آور در مسابقات اسلو با حضور جمعی از مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان ، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و پیشکسوتان ورزش بویژه رشته کشتی در حال برگزاری است .

در این مراسم همچنین قرار است از خانواده سردار شهید حسن فقیهی جویباری که به عنوان یکی از شهدای ورزشکار شاخص کشور مطرح است، چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده این کشتی گیران هم تجلیل شود.

کشتی گیران مازندرانی در مسابقات جهانی اسلو ۶ مدال از هفت مدال کاروان ایران را کسب کردند. سه تن از کشتی گیران مازندرانی شامل حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع در این مسابقات مدال طلا گرفتند ، دو نفر هم شامل  محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی به مدال نقره رسیدند و مجتبی گلیج هم صاحب مدال برنز شد.

در مجموع از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی اعزامی کشتی آزاد به اسلو ، هشت آزادکار اهل مازندران بودند. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ هم مازندران سه نماینده به نام‌های سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت. کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و ۲ مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر ساروی سهم مازندران از مدال های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ بود.
 

نظر شما