شناسهٔ خبر: 50102128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش سرقت تجهیزات برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: با تغییر در شبکه برق، سرقت تجهیزات و سیم‌های مسی نسبت به پارسال حدود ۸۰ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: با  تغییر در شبکه برق، سرقت تجهیزات و سیم‌های مسی نسبت به پارسال در این استان حدود ۸۰ درصد کاهش داشته است و نگهداری از ۳۳ هزار کیلومتر شبکه در یک پهنه ۶۰ هزار کیلومتر مربعی در ۹۵ شهر و سه هزار و ۶۰۰ روستای برق‌دار با حفاظت فیزیکی نیروی انسانی به تنهایی امکان پذیر نیست و قطعاً نیاز است که از روش‌های نوین و ابتکارات فناوری استفاده شود تا بتوانیم این پدیده را کنترل کنیم.

او بیان داشت: بعد مالی و ریالی سرقت تجهیزات برق کوچکترین عوارض آن است و سرقت باعث بی برقی تعداد زیادی از مشترکان می‌شود و تبعات اجتماعی و سیاسی و یک نارضایتی پنهان به دنبال دارد که برطرف کردن آن سخت خواهد بود.

خدری افزود: عمده سرقت‌ها طی امسال در شهرستان‌های شوش، اندیمشک، خرمشهر و بهبهان بوده است و پارسال ۲۷۶ سارق مسلح و پنج ماه نخست ۱۴۰۰ نیز ۲۰۰ سارق که عمدتا مسلح بودند با همراهی دستگاه قضایی دستگیر شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: اعمال خاموشی‌ها، خسارت وارد شده به لوازم خانگی مشترکان، تاخیر بیمه در پرداخت خسارت و غرامت به آسیب دیدگان، گرمای بی سابقه و نیاز به لوازم سرمایشی و دوندگی مردم برای پیگیری خسارت وارد شده از جمله تبعاتی است که سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق به دنبال دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۰۰ ضایعات فروشی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی مورد بازدید قرار گرفتند و ۱۱ واحد پلمب شدند که هشت تن سیم مسی شناسایی، کشف و به انبار‌های شرکت بازگردانده شد.

او گفت: سارقان تابلوها، تاسیسات، فیوز و ترانسفورماتور‌ها را هم در جا‌های دور از دسترس سرقت می‌کنند و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش قیمت سیم، این جذابیت برای سارقان ایجاد شده است، به همین دلیل نگهداری و حفاظت از تاسیسات برق به شیوه‌های سنتی و قدیمی پاسخگو نیست.

انتهای پیام/م

نظر شما