شناسهٔ خبر: 50084891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی:

ایجاد مسیر سبز زیارت برای ورود دوچرخه سواران به حرم رضوی الزامی است

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: ایجاد مسیر سبز زیارت برای ورود دوچرخه سواران از مبادی ورودی شهر به حرم مطهر رضوی الزامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی در نخستین کارگاه فنی و تخصصی با رویکرد ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری و افزایش ضریب ایمنی دوچرخه‌سواران که به‌مناسبت هفته ناجا در فرهنگ‌سرای ترافیک برگزار شد، گفت: باید در آینده مسیر سبز زیارت داشته باشیم تا دوچرخه‌سوارانی که از مبادی ورودی شهر وارد می‌شوند، بتوانند به‌آسانی به حرم رضوی دسترسی داشته باشند.

او افزود: یکی از علت‌های کاهش تصادف‌های شهری از حدود ۱۲ سال گذشته افزایش مشارکت عمومی و هوشمندسازی است؛ در سال ۱۳۸۵ تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات در کشور ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر بود و با هوشمندسازی پلیس راهور این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۱۷ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با اشاره به حضور همیاران پلیس در سال ۱۳۸۶ در مدارس ادامه داد: حضور همیاران پلیس کاهش ۱۸ درصدی تخلفات را به همراه دارد

دهنوی بیان کرد: مقطع متوسطه بیشترین کاربران استفاده از دوچرخه را دارد و به محض بازگشایی مدارس، برنامه‌های مدونی با همکاری آموزش‌وپرورش برای این مقطع اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: رعایت‌ نکردن حق‌تقدم و تغییر مسیر ناگهانی یا رعایت‌ نکردن فاصله عرضی مهم‌ترین علت‌های تصادف دوچرخه‌سواران است و مسیر‌های دوچرخه باید پاک‌سازی شوند تا دوچرخه‌ها از امنیت بیشتری برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید

ایجاد نظام اشتراکی کرایه دوچرخه در شهر

ایمان فرهمند رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک نظام اشتراکی کرایه دوچرخه در شهر باید ایجاد شود تا مردم مالک دوچرخه‌هایی باشند که سوارش می‌شوند، به‌دنبال تحقق این مصوبه هستیم که نقطه شروع آن از شورای پنجم است.

او افزود: سهم دوچرخه در حمل‌ونقل شهرمان حدود یک‌ درصد است، اما با طراحی درست مثل مهندسی زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش و قانون‌های بازدارنده می‌توان این عدد را به نزدیک ۵ درصد رساند.

رعایت حقوق دوچرخه‌سواران

سرهنگ علیرضا رحیمی رئیس اداره آموزش، فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تخلفات ساکن از جمله توقف دوبله، توقف در مسیر‌های دوچرخه یا ایستگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند استخوانی در گلوی ترافیک شهر است و دوچرخه سوار باید به تجهیزات مناسب مثل لباس رنگ روشن و کلاه ایمنی مجهز باشد.

او افزود: دوچرخه باید از حالت تفریحی و سرگرمی خارج شود و شهروندان دوچرخه‌سواران را به‌عنوان کاربر ترافیکی بپذیرند.

انتهای پیام//م.ع

نظر شما