شناسهٔ خبر: 50076028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوشش و دفن بهداشتی روزانه ۶۰۰ تُن زباله در ارومیه

رییس سازمان پسماند ارومیه گفت: نزدیک به ۹۰۰ پاکبان، روزانه ۶۰۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

هادی بصاری رییس سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: شهر ارومیه ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هر فرد روزانه ۷۴۰ گرم سرانه تولید زباله دارد.

وی افزود: در مجموع ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن تولید زباله جمعیت ارومیه بوده و ۸۷۸ نفر پاکبان زباله‌های مردم را به ایستگاه‌های میانی و پس از آن به سایت‌های دفن زباله منتقل می‌کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: سازمان پسماند ارومیه با معضل استفاده نادرست مردم از مخازن زباله سطح شهر مواجه است، بطوری که فلسفه وجودی این مخازن در معابر اصلی شهر برای جمع آوری زباله‌های عابران و مغازه داران است، اما برخی از شهروندان زباله‌های خانگی خود را در این مخازن تخلیه می‌کنند.

بصاری گفت: تایم تخلیه زباله منازل به صورت روزانه و مرتب بوده و از ۷ و نیم تا ۱۲ و نیم ظهر و از ۱۰ و نیم شب تا ۵ صبح در مناطق مختلف ارومیه پاکبانان اقدام به جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم زباله‌های خود را اگر به موقع دم درب منازل قرار دهند، شیرابه‌های زباله آب گیری می‌شود، اما اگر زباله‌ها را در مخازن زباله شهری تخلیه کنند در این مخازن شیرابه‌ها در شهر و کوچه‌ها سرازیر می‌شوند.

انتهای پیام/گ

نظر شما