شناسهٔ خبر: 50075194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه تنش‌ها بین یونان و ترکیه با جلوگیری از ورود مهاجران به آتن

پلیس یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۲۵۰ مرزبان را در مرز خود با ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران به آتن مستقر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، در ادامه افزایش تنش‌ها بین یونان و ترکیه، پلیس آتن اعلام کرد ۲۵۰ مرزبان در مرز زمینی این کشور با ترکیه برای مقابله با ورود مهاجران به یونان مستقر می‌شوند.

 تاکیس تئودوریکاکوس، ، وزیر حمایت شهروندان در سفر خود به منطقه مرزی کاستانیس، گفت: ما آماده ایم و با استخدام ۲۵۰ مرزبان جدید برای حمایت از پلیس یونان نیرو‌های خود را افزایش می‌دهیم.

در فوریه ۲۰۲۰، ده‌ها هزار مهاجر پس از اعلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای پذیرش مهاجران برای عبور از این کشور ،کسانی قصد مهاجرت به اتحادیه اروپا را داشتند، به یونان هجوم آوردند. روز‌های درگیری با پناهجویان در مرز آغاز شد و پلیس یونان همتایان ترک خود را متهم به شلیک گاز اشک آور علیه آن‌ها کرد.

یونان گفته است که ادعا‌های مربوط به عقب نشینی غیرقانونی مهاجران در تلاش برای ورود از ترکیه را بررسی خواهد کرد. 

شصت‌وسومین دور مذاکرات مشورتی بین ترکیه و یونان در ۶ اکتبر در بحبوحه تنش‌های دوجانبه اخیر بین دو همسایه در آنکارا انجام شد. یونان در ۷ اکتبر یک قرارداد دفاعی متقابل با فرانسه امضا کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت تهدید خارجی به کمک یکدیگر بیایند که این امر باعث تنش بیشتر با ترکیه شد.

«نیکلاس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان، پیشتر گفته بود که قرارداد دفاعی یونان و فرانسه حوزه دریایی را نیز شامل می‌شود و اعلام کرد که براساس این توافقنامه در صورت نیاز، یک کشور از نظر نظامی به کشور دیگر کمک می‌کند.

پیشتر، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست خبری اعلام کرد که ترکیه آمادگی نبرد احتمالی با یونان در شرق مدیترانه را دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما