شناسهٔ خبر: 50316458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یونان: ترکیه با تهدید به حفاری در دریای مدیترانه اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهد

یک دیپلمات یونانی به ترکیه هشدار داد آتن به کار خود برای دفاع از حق و منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، یک دیپلمات یونانی امروز «جمعه» اعلام کرد اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر برنامه‌های قبرس شمالی برای اکتشاف منابع طبیعی در دریای مدیترانه غیرقابل قبول و تحریک‌آمیز است.

این دیپلمات یونانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: قبرس روزانه مورد حملات لفظی قرار می‌گیرد و یونان نیز به طور دائم حق حاکمیتش و سیادتش مورد هدف قرار می‌گیرد با این حال ما متهم به بی‌ثبات سازی منطقه مدیترانه شرقی می‌شویم.

این دیپلمات افزود: یونان به کار خود برای دفاع از منافع ملی و افزایش امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد و بر حقوق بین‌المللی خصوصا حقوق دریانوردی تاکید دارد.

اوایل امروز خبرگزاری‌های قبرس گزارش دادند یک کشتی اکتشافی برای کشف منابع زیرزمینی و گاز به منطقه اقتصادی قبرس وارد شده است.

پیش از این «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرده بود که ترکیه آمادگی نبرد احتمالی با یونان در شرق مدیترانه را دارد. هشدار چاووش اوغلو در حالی صادر می‌شود که چند هفته پیش معاهده‌ای میان یونان و فرانسه در زمینه دفاعی امضا شد و ترکیه نیز تصمیم به اعزام کشتی‌های تحقیقاتی خود به مدیترانه شرقی گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما