شناسهٔ خبر: 48382431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یونان: ترکیه از طریق مزدوران، کشورهای دیگر را بی‌ثبات می‌کند

وزارت خارجه یونان در بیانیه‌ای ترکیه را به مخفی کاری و دخالت در امور کشور‌های دیگر متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «الکساندروس پاپایانو»، سخنگوی وزارت امور خارجه یونان در بیانیه‌ای ترکیه را به بی‌ثبات کردن کشور‌های دیگر با استفاده از نیرو‌ها و مزدوران خود در این کشور‌ها متهم کرد.

او در ادامه گفت: اگر یونان از حقوق مشروع خود استفاده کند، ترکیه سریعاً یونان را به جنگ تهدید می‌کند، اما این کار حاکمیت ملی ما را تضعیف می‌کند.

او در ادامه افزود: ترکیه تلاش می‌کند واقعیت را تحریف کرده و چهره‌ای تار از خود به نمایش بگذارد تا نقض مداوم قوانین بین‌المللی ازسوی خود را پنهان کند.

او اضافه کرد: ترکیه سرزمین‌های کشور‌های دیگر را به‌طور غیرقانونی اشغال می‌کند و با نگه داشتن نیرو‌ها و مزدوران خود در آن‌ها امور داخلی سایر کشور‌ها را بی‌ثبات می‌کند.

پیش‌تر نیز خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه سخنان وزیر دفاع یونان را محکوم کرد و گفت: یونان سیاست فتنه‌انگیز و تهاجمی را در پیش گرفته است. وزیر دفاع یونان علی‌رغم اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و کریاکاس کیچوتاکیس، نخست‌وزیر یونان مذاکره و تلاش کردند که تنش بین دو کشور را کاهش دهند و همکاری سازنده‌ای را گسترش دهند، سخنان تنش‌زا و تهاجمی علیه ترکیه را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما