شناسهٔ خبر: 49988733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس سازمان آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین بسته شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری/ تعیین شرایط برگزاری آموزش حضوری

حسینی از تدوین «بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان  با بیان این که در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری تاکنون ۹۹درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند، بیان کرد: این میزان نوبت گیری در شرایط کرونایی، بی سابقه و بالاتر از ۹۸.۸درصد سال گذشته است.

او  افزود: تاکنون ۹۶درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شده اند و با وجود مشکلات سامانه سیدا ۵۷هزار نوآموز پیش دبستانی، تاکنون نوبت گیری کرده اند.

حسینی تصریح کرد: «غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» از جمله برنامه‌های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در سال جاری به صورت پایلوت در ۵استان و همراه با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می‌شود.

او افزود: به دلیل نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی نیز انجام شده است و پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه در سال‌های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: مهم‌ترین گام پس از شناسایی و غربالگری، مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است.

او افزود: در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش‌های خانواده محور»، «بازی و ورزش‌های نشاط آفرین» و «توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

حسینی اظهار کرد: بسته تحولی «شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» نیز پس از اجرای آزمایشی آن در ۵استان، تدوین خواهد شد.

آموزش ها در سال تحصیلی فعلی ترکیبی است

او با تأکید بر این که آموزش‌ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: در آموزش و پرورش استثنایی، در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰دانش آموز و کلاس‌های ۶نفره شروع شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.

او در پایان خواستار پیگری جدی مستثنی شدن نیرو‌های استثنایی از قانون «جامع مدیریت خدمات کشوری» شد.

انتهای پیام/

نظر شما