شناسهٔ خبر: 49938001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تامین آب شرب در مناطق شهری و روستایی با مشکل مواجه شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی مدیریت بحران این استان اظهار داشت: خشکسالی تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است که برای مدیریت و رفع آن نیاز به اجرای طرح‌های مهمی از جمله آبرسانی بن به بروجن هستیم.

او افزود: این استان با وجود اینکه در سال‌های گذشته تولیدکننده ۱۰ درصد منابع آب شیرین کشور قلمداد می‌شد، اما در سال‌های اخیر به شدت با معضل خشکسالی و کمبود آب روبرو شده و تامین آب شرب مردم مناطق شهری و روستایی را با چالش جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید

عباسی اضافه کرد: طرح آبرسانی بن به بروجن یکی از مهمترین طرح‌هایی است که برای رفع مشکل کم‌آبی استان به اجرا گذاشته شده، اما این طرح با موانعی روبرو است که انتظار می‌رود در سفر رییس‌جمهوری، علاوه‌بر رفع مشکل این طرح به بررسی طرح‌های چالش‌برانگیز از جمله طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای استان نیز پرداخته شود.

او در عین حال از سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استان خواست تا در مکاتبه با وزارت نیرو به تشریح وضعیت کم‌آبی استان پرداخته شود تا بتوان از این طریق بخشی از نیاز‌های استان در حوزه تامین آب شرب را برطرف کرد.

عباسی با اشاره به موقعیت کوهستانی استان و پراکندگی شهر‌ها و روستاها، تصریح کرد: وجود رودخانه‌های زاینده‌رود و کارون در کنار طبیعت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه سبب شکل‌گیری مخاطراتی نظیر سیل، سقوط از ارتفاع، سقوط بهمن و دیگر مخاطرات طبیعی شده که می‌طلبد برای ساماندهی و پیشگیری از این حوادث امکانات و اعتبارات بیشتری به استان اختصاص داده شود.

او افزود: در حالی که باید از ظرفیت رودخانه‌های استان از جمله زاینده‌رود در حوزه ساحل‌سازی و جذب گردشگر بهره‌گیری می‌شد، اما از سال‌های گذشته تاکنون بهره‌گیری شایسته‌ای از این ظرفیت‌ها نشده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما