شناسهٔ خبر: 49666703 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری از طریق ۳۰۰ چاه

۵ چاه جدید برای تامین آب شرب مناطق شهری استان چهارمحال و بختیاری حفر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشاد متقی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با حفر و وارد مدار کردن پنج حلقه چاه جدید تنش آبی در مناطق شهری استان تا حدی فروکش کرده است، اما همچنان به همراهی مردم برای گذر از روز‌های سخت خشکسالی نیاز است.

او افزود: وقوع تنش آبی در مناطقی از استان از جمله فرخشهر، بن، شهرکیان و نقنه به سبب خشک شدن چاه‌ها در پی خشکسالی‌های شکل گرفته در استان، رخ داد.

متقی ادامه داد: در همین راستا با حفر و وارد مدار کردن یک حلقه چاه در فرخشهر، ۲ حلقه در شهرکیان، یک حلقه در بن و یک حلقه در شهر نقنه، قطعی آب در این مناطق برطرف شده، اما تهدید تنش آبی بطور کامل برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید

او، اجرای افت فشار در شبکه‌های توزیع آب را از برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: اگر چه چالش قطعی آب در استان برطرف شده است، اما همچنان مردم با افت فشار آب مواجه هستند که این موضوع برای مدیریت صحیح مصرف و توزیع عادلانه آب در همه مناطق به اجرا گذاشته شد.

متقی با بیان اینکه ۹۵ درصد آب شرب استان از چاه‌ها تامین می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ چاه در استان، آب شرب مردم استان را تامین می‌کند و حدود پنج درصد دیگر نیز از رودخانه‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما