شناسهٔ خبر: 49937060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

طبق گفته «ایکائو» جمهوری اسلامی ایران، یکی از امن‌ترین آسمان را دارد/ پیشرفته‌ترین پرنده‌ها را هم می توانیم شناسایی کنیم

امیر صباحی‌فرد: بحمدالله توانایی تجهیزات ما در زمینه پدافند هوایی به حدی رسیده است که می‌تواند پیشرفته‌ترین پرنده‌ها را شناسایی کرده و با آن مقابله کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با اشاره به امنیت مرزهای هوایی کشور گفت: با قاطعیت خدمت مردم شهیدپرور، متدین و ولایت‌مدار ایران اسلامی عرض می‌کنم که در حال حاضر آسمان جمهوری اسلامی ایران، امن‌ترین آسمان غرب خاورمیانه است؛ این مطلب صرفاً گفته ما نیست و سازمان «ایکائو» آن را تأیید کرده است.

وی افزود: دلیل این امنیت، قدرتی است که در کشور ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته بومی، به وجود آمده است. این افتخار ما است که در زمینه پدافند هوایی و بسیاری دیگر از مباحث، به قدرت مطلق منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا شایعات مبنی‌ بر حضور پهپادهای متخاصم در مرزهای هوایی کشور صحت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با سامانه‌ها و تجهیزات بومی که در اختیار دارد، می‌تواند هر نوع پرنده‌ با هر RCS «سطح مقطع راداری» در جهان را شناسایی و در صورت لزوم منهدم کند.

امیر صباحی‌فرد ادامه داد: بحمدالله توانایی تجهیزات ما در زمینه پدافند هوایی به حدی رسیده است که می‌تواند پیشرفته‌ترین پرنده‌ها را شناسایی کرده و با آن مقابله کند./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما