شناسهٔ خبر: 49859736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محدودیتی برای سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمان وجود ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، فریدون فعالی امروز در نشست با فعالان گردشگری این شهرستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان کرمان فقط 30 درصد اعتبار طرح را داشته باشند، ۷۰ درصد هزینه‌های باقیمانده از طریق پرداخت تسهیلات بانکی با کم بهره پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: باید محیط گردشگری را توانمند کرد و در این مسیر همکاری همگانی لازم است چون منابع دولتی جوابگوی طرح‌های گردشگری در این استان نیست.

فعالی گفت: شرایط سیرجان آماده است باید از منابع لازم هزینه را تامین کرد و ما امسال 260 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های حوزه گردشگری داریم و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نداریم وی افزود: ما درهفته گردشگری امسال 15 طرح گردشگری در استان به بهره‌برداری رساندیم که بالغ بر 70 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بود و 147 نفر هم در این طرح‌ها مشغول به‌کار شدند.

وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی 1600 میلیارد تومان حجم گردشگری داشتیم که در مرحله نهایی و پرونده‌ها هستند.

فعالی از بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی در استان کرمان خبر داد و افزود: هفت اثر ثبت جهانی داریم و دو اثر دیگر نیز که دو کاروان هستند به زودی به ثبت جهانی می‌رسند.

وی عنوان کرد: صرفا ایجاد زیرساخت‌های دولتی کارساز نیست بلکه باید محیط را هم توانمند کنیم و گردشگری که وارد استان می‌شود بتواند از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایجاد شده استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرح گردشگری که امروز در حسین‌آباد به بهره‌برداری رسید با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغال 21 نفر هست که اینها سرمایه و علاقه برای گردشگری در سطح استان است.

فعالی در پایان گفت: باتوجه به ظرفیتی که در استان کرمان داریم و با توجه به اینکه به هر شکل کرمان پایتخت مقاومت در نظر گرفته شده یک سندی هم در حال تنظیم شدن هست که بحث مقاومت را مطرح می‌کند و به شدت نیازمند هماهنگی بین بخشی برای این طرح ملی هستیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی در بخش گردشگری کرمان در جریان است و استان کرمان با توجه به پتانسیل‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی دارد، این جایگاه را دارد تا به عنوان مقصد جدید گردشگری قرار گیرد.

در این نشست که فعالان بخش گردشگری به دیدگاه‌ها و مشکلات خود از جمله شرایط واگذاری زمین برای طرح خود و شرایط سهل الوصول برای ایجاد طرح پرداختند.

فرماندار سیرجان هم اظهار داشت: حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی مایه دلگرمی مسئولان است و باید بیشتر از این از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی استفاده کرد.

سهراب بهاءالدینی افزود: موانعی در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر وجود دارد که باید مرتفع و محورهای گردشگری سیرجان تعریف و آماده شوند و فعالان اصلی گردشگری بخش خصوصی هستند و این شهرستان هم شاهراه اقتصادی است و مردم می‌توانند نقش اصلی را در بحث گردشگری ایفا کنند.

وی عنوان کرد: برای هر شهر باید یک سند گردشگری تعریف شود و برای سیرجان این امر جز با همت مردم و دوست داران میراث محقق نخواهد شد و سیرجان یکی از بهترین شهرستان‌هایی است که در حوزه میراث در آن کارهای خوبی انجام شده است  باید از این فرصت بالفعل نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ازهتل 5 ستاره در حال احداث سیرجان بازدید کرد و سپس طرح گردشگری پارسه در حسین‌آباد بخش پاریز افتتاح کرد، این طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با مساحت 2 هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در دو طبقه و اشتغال 21 نفر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/80015/ق

نظر شما