شناسهٔ خبر: 67706739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی

اداره هواشناسی استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، اداره هواشناسی استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را براd استان اعلام کرد.

متن هشدار به شرح ذیل است:

«جناب آقای عباسی نیشابوری

مدیر کل محترم مدیریت بحران استان خراسان رضوی

با اهدا سلام و تحیات؛

احتراماً به استحضار می‌رساند؛ بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری امواج ناپایدار تر از میانی جو باعث افزایش ابرناکی در نیمه شمالی و بارش‌هایی به شکل رگبار توأم با رعدوبرق در این ناحیه از استان خواهد شد پیش بینی می‌شود بیشترین بارش در ناحیه شمال غرب استان حادث گردد همچنین تغییرات گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد و رخداد گردوخاک در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان تا اواسط هفته آینده خواهد شد لذا هشدار سطح زرد شماره ۱۸ به حضور ارائه می‌گردد.

توصیف سامانه و اثر مخاطره

الف) عبور امواج ناپایدار تراز میانی، جو افزایش ابرناکی و وقوع بارهای رگباری در نیمه شمالی استان همراه با وزش باد نسبتاً شدید

ب) تغییر در گرادیان فشار، هوا افزایش شدت وزش باد در برخی از نقاط بویژه نیمه جنوبی و نوار شرقی همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید.

توصیه

۱. عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

۲. اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی بویژه در نواحی بادخیز استان»

نظر شما