شناسهٔ خبر: 49855308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اشتری مطرح کرد؛

پلمب پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر تبریز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز با اشاره به جدیت این نهاد در برخورد با واحدهای متخلف گفت: در این راستا پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر این شهرستان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، شهنام اشتری،در جمع خبرنگاران افزود: برای این واحدهای متخلف و آلاینده زیست محیطی چندین مرتبه اخطاریه کتبی صادر شده بود، ولی به علت بی توجهی به این اخطاریه ها و عدم رفع الایندگی زیست محیطی با حکم مقام قضایی پلمب شدند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مسایل زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی، اظهار داشت: رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در مدیریت پسماند و پساب همه صنایع و به ویژه شهرک صنعتی چرمشهر الزامی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان زیست محیطی، گفت: حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان زیست محیطی این اداره را در برخورد با متخلفان مصمم تر می کند.

اشتری، ادامه داد: مسئولان شهرک چرمشهر باید نظارت کافی بر واحدهای فعال در این شهرک داشته باشند تا پساب و پسماندهای این واحدها به درستی مدیریت شود.

وی با اشاره به افزایش پایش‌های زیست محیطی شبانه روزی در این شهرستان، یادآوری کرد: حفاظت محیط زیست این شهرستان پایش‌های مستمر و دوره ای را از واحدهای فعال در شهرک چرمشهر و دیگر مناطق صنعتی تبریز انجام می دهد و در صورت تخلف از ضوابط زیست محیطی، اخطارها و برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد داد.

اشتری، با تاکید بر این‌که حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی همه آحاد جامعه است، افزود: همه مردم و فعالان صنعتی باید در حفظ محیط زیست همکاری کنند تا شاهد محیطی سالم و عاری از هرگونه آلودگی در کلان شهر تبریز باشیم.

نظر شما