شناسهٔ خبر: 49827656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین رآکتور‌های عظیم پالایشگاهی ایرانی در اراک ساخته شد

چهار رآکتور عظیم پالایشگاهی ساخته شده در اراک به خوزستان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  چهار رآکتور عظیم پالایشگاهی که برای اولین بار در ایران ساخته می‌شود پس از پایان کار در کارخانه آذرآب اراک راهی پالایشگاه جفیر خوزستان شد.

شهبازیان مدیر پروژه با اشاره به اینکه تجهیزات رآکتور عظیم پالایشگاهی برای اولین بار در کشور ساخته شده است گفت: اینگونه تجهیزات که تا پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد با توانمندی صنعتگران آذرآب بومی شد.

محمدی سرپرست تولید کارخانه آذرآب هم با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات رآکتور عظیم پالایشگاهی در راستای استفاده از منابع ملی نفت و گاز کشور است گفت: رآکتور‌ها سبب می‌شوند گاز‌های ترش تبدیل به گاز شیرین شده و از سویی از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود.

رآکتور‌های عظیم پالایشگاهی ساخته شده در کارخانه آذرآب اراک ۳ میلیون یورور صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

شرکت صنایع آذرآب اراک بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد و قادر به ساخت انواع تجهیزات عظیم و مهم انرژی است.

این شرکت در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلر‌های نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان، شیر‌های سر چاه‌های پالایشگاه نفت و گاز فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: هیچ پالایشگاه پتروشیمی، نیروگاه، سد و کارخانه سیمانی در ایران نیست، مگر آنکه رد پای متخصصان آذرآب در آن هست.

او افزود: آذرآب یک شرکت تحریم شکن است که تحریم بنزین را شکست و با ساخت پروژه زیردریایی و پروژه‌های سری کشور بعد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، دومین مجموعه‌ای بودکه در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

نظر شما