شناسهٔ خبر: 47265356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل مپنا خبر داد؛

واگن پارس اراک در مسیر نوسازی

علی آبادی گفت: نوسازی تجهیزات و عوامل تولید واگن پارس اراک کلید خورده و به زودی به‌روزرسانی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) در بازدید از شرکت واگن پارس اراک گفت: نوسازی تجهیزات و عوامل تولید واحد واگن‌سازی کلید خورده و به‌زودی تمامی دستگاه‌های این شرکت به‌روزرسانی می‌شوند.

علی آبادی با اشاره به پیوستن واگن پارس اراک به زیر مجموعه شرکت مپنا افزود: ایجاد بازار فروش برای تولیدات این شرکت از برنامه‌های مهم مپنا برای بازگشت رونق تولید به واگن پارس است.

او اضافه کرد: ایجاد بازار برای مجموعه واگن پارس برنامه دیگر مپنا است و اکنون یک قرارداد هزار دستگاهی منعقد شده و کارگاه‌های این شرکت فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مپنا بیان کرد: دنبال قرارداد‌های بیشتری هستیم تا بتوانیم تعداد شیفت‌های کاری را بیشتر و از حداکثر این واحد تولید استفاده و میزان بهره‌وری را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

او ادامه داد: واگن‌پارس اراک از نظر ساختاری مشکل چندانی ندارد و با توجه به استقرار شرکت‌های ماشین‌سازی و آذرآب در مجاورت این واحد می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بالندگی و نوسازی تجهیزات واگن‌ها استفاده کرد.

علی آبادی اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه مپنا۲۰۰ نوع محصول هایتک (پیشرفته) در سطح جهانی تولید می‌کنند و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی برای بهبود سطح شاخص‌ها و مولفه‌های تولیدی این واحد صنعتی باشد.

او واگن پارس را از سرمایه‌های ملی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که صنعت کشور دچار مشکل است و شرکت مپنا برای حل مشکلات واحد‌های زیرمجموعه خود متکی به فکر، اندیشه و ظرفیت‌های داخلی است.

علی‌آبادی اظهار داشت: شرکت مپنا تلاش می‌کند یک تعامل سازنده‌ای با شرکت‌های زیرمجموعه خود برقرار کرده و در این مسیر صرف تشکیلاتی و ساختاری نیست بلکه باید به لحاظ فرهنگی، ادبیات کاری و استفاده از ظرفیت‌ها با یکدیگر گره بخورند.

علی‌آبادی گفت: رویکرد جدی مپنا عبور از مرز‌های داخل و توسعه صادرات است و اگر چه اکنون هم کیفیت محصولات واگن پارس مطلوب است، اما بهبود کیفیت یک فرآیند جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت آلومینیوم‌سازی المهدی از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا است، نزدیک شدن به آلومینیوم اراک هم از برنامه‌های آینده مپنا است.

محمدرضا مختاری مدیرعامل شرکت واگن‌های اراک هم گفت: ظرفیت اسمی این شرکت تولید هزار دستگاه انواع واگن در سال است و در حال حاضر قرارداد قطعی تولید یک‌هزار و ۱۲۷ دستگاه قرارداد که ۲۳۸ دستگاه تولید و تحویل شده است.

مختاری افزود: ۷۰ درصد واگن‌های در حال سیر در کشور تولید شرکت واگن پارس است و این شرکت تاکنون ۲ هزار دستگاه صادرات به کشورهای، چین، کوبا، بنگلادش، سوریه و سودان داشته است.

مختاری افزود: ساماندهی و آماده سازی خطوط تولید و تعمیرات اساسی واحد‌ها و ماشین آلات فرسوده در ابتدای امسال از مهترین اقدامات واگن پارس اراک است.

شرکت واگن پارس اراک شرکت مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

انتهای پیام / ج

نظر شما