شناسهٔ خبر: 49778134 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی مرکز شبیه ساز آموزش بیمارستانی در شیراز

برای نخستین بار در کشور، مرکز شبیه ساز آموزش بیمارستانی با محوریت مدیریت بحران در بیمارستان، با برگزاری نخستین مانور در شیراز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان  مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مرکز آموزش شبیه ساز بیمارستانی با هدف ارتقای سطح آمادگی کارکنان بیمارستانی برای مدیریت هرچه بهتر منابع موجود بیمارستان ها در زمان بحران راه اندازی شده است.

او با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت بحران افزود: مدیریت صحیح و اصولی بحران در بیمارستان ها باعث مدیریت هر چه بهتر بیماران و مصدومان می شود و همچنین آموزش های مداوم و فراگیری اصول مدیریت بحران در بیمارستان، موجب جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی و مالی بهنگام بحران می شود.

مرادیان ضمن قدردانی از دست اندرکارانی که در راه اندازی مرکز شبیه ساز آموزشی موثر بودند، ادامه داد: این مرکز با ابتکار کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه برای نخستین بار در کشور، در شیراز راه اندازی شده است که امیدواریم با تامین اعتبار موردنیاز به زودی شاهد گسترش آن باشیم.

او با اشاره به برگزاری نخستین تمرین آموزشی در این مرکز گفت: نخستین تمرین آموزشی این مرکز با حضور مشاورعالی معاونت توسعه دانشگاه، نماینده معاونت درمان دانشگاه، مدیران مرکز اورژانس فارس و همکاری دانشکده پرستاری حضرت زهرا (س) شیراز، با پیش فرض واژگونی اتوبوس با ۳۰ مصدوم برگزار شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما