شناسهٔ خبر: 49742591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با برگزاری جشن شکوفه‌ها

۲۴ هزار کلاس اولی در اردبیل راهی مدارس شدند

جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در اردبیل برگزار و ۲۴ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان اردبیل راهی مدارس شدند.

صاحب‌خبر -

در مراسمی که روز پنجشنبه یک مهرماه در مدرسه سنایی اردبیل برگزار شد، همزمان با اول مهر جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها در استان اردبیل برگزار تا 24 هزار دانش‌آموز کلاس اولی راهی مدرسه شده و با برگزاری جشن غنچه‌ها نیز 18 هزار نوآموز پیش دبستانی تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: 42 هزار دانش‌آموز کلاس اولی و نوآموز پیش دبستانی در حالی در شرایط کرونایی راهی مدارس می‌شوند که قرار است از روز شنبه در مناطق شهری تحصیل این دانش‌آموزان در فضای مجازی و ترکیبی از حضوری و مجازی انجام شود.

احمد ناصری تصریح کرد: الگوی ارائه شده از سوی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مناطق روستایی و عشایری با مناطق شهری متفاوت است به طوری که از روز شنبه در کلاس‌های درسی که کمتر از 15 نفر جمعیت دانش‌آموزی دارند، تحصیل به صورت حضوری خواهد بود. وی گفت: البته با همکاری مدیران و اولیای دانش‌آموزان فضا به تدریج مهیای تحصیل حضوری خواهد بود و از آبان ماه نیز در مدارس شهری این اتفاق به تدریج رخ خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به نقصان آموزشی در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: برای رفع این نقیصه در چهار هفته اول سال تحصیلی قرار است معلمان دروس سال گذشته را مرور و تکرار کنند تا یادآوری برای دانش‌آموزان انجام شود.

ناصری پوشش تحصیلی را در مقطع ابتدایی 99 درصد اعلام کرد و ادامه داد: بازمانده از تحصیل در استان اردبیل نداریم. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای جذب همه کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را در مناطق روستایی، عشایری و شهری دنبال می‌کند تا هیچ کودک و نوجوانی از فرآیند تحصیلی عقب نماند.

ناصری اضافه کرد: توزیع کتب درسی انجام شده و ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز به موقع در مقطع ابتدایی به انجام رسیده و کمبودی نیز از لحاظ نیروی آموزشی و معلم در مقطع ابتدایی نداریم و همه کلاس‌ها از روز شنبه آماده حضور دانش‌آموزان و تدریس معلمان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: به تدریج تلاش آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس به شکل حضوری است تا 253 هزار دانش‌آموز و نوآموز استان اردبیل بتوانند تحصیلی شایسته انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما