شناسهٔ خبر: 49734634 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به صدا درآمدن زنگ مهر برای کلاس اولی‌ها در استان همدان

زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نوآموزان همدانی، امروز اول مهر همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پورداوود ،مدیرکل آموزش و پرورش همدان  در مراسم آغاز سالتحصیلی و به صدا در آمدن  زنگ مهر در دبستان دخترانه شاهد شهید وحدتی پویا ناحیه ۲ همدان ،گفت: امسال بیش از ۳۵ هزار نوآموز در سطح استان همدان با ورود به مقطع پیش دبستانی و حدود ۳۶ هزار کلاس اولی بهار تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند.

 او افزود: ۳۰۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در بیش از ۲ هزار و ۵۵۵ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان   تأکید کرد: از این تعداد، بیش از ۱۷۴ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تعلیم و تربیت را فرا می‌گیرند.

پورداوود بیان کرد: امروز نیز جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای دانش آموزان کلاس اول و پیش دبستانی به شکل حضوری در مدارس استان همدان برگزار شد.

او افزود: زنگ بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور مسئولان استانی روز شنبه سوم مهرماه به شکل همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان نیز نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان  گفت: آموزش همه دانش آموزان استان همدان از امروز به شکل مجازی آغاز می‌شود و در قالب سه گام و در مراحل  مختلف، مدارس استان به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

 پورداوود ادامه داد: در گام نخست مدارس دارای کمتر از ۳۰ دانش آموز که بیشتر آن‌ها مدارس مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری هستند به شکل حضوری بازگشایی می‌شود.

او گفت:در گام دوم نیز مدارس دارای بین ۳۰ تا ۳۰۰ دانش آموز، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا از هفته سوم مهرماه به شکل حضوری بازگشایی می‌شوند.

این مسئول تأکید کرد: فعالیت حضوری مدارس دارای بیش از ۳۰۰ دانش آموز نیز از نیمه دوم آبان ماه متناسب رنگ بندی کرونا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/غ

نظر شما