شناسهٔ خبر: 66417395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول وزارت کشور: رضایت مردم شرط موفقیت شوراهای اسلامی است

ملارد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور توجه به ارتقای کیفیت زندگی مردم در کنار توسعه کمی اقدامات را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه مردم از مجموع فعالیت شوراها احساس رضایت نکنند گویی کاری انجام نشده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا صمیمی روز سه شنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملارد به سابقه تشکیل شوراهای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و این نهاد مردمی را تبلوری از اثرات حاکمیت برشمرد که به دنبال خدمت به مردم و رساندن منافع بی دریغ و حداکثری به آنها هستند.

وی افزود شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار دستگاههای اجرائی برای بهبود وضع زندگی مردم تلاش می کنند که در صورت ناهماهنگی بین این دو قشر ،آرامش و رضایت برای مردم پیش نخواهد آمد.

به گفته صمیمی برای انواع خدمات در حوزه های مختلف مانند ساخت و سازها ،حمل و نقل و سایر حوزه ها این مردم هستند که باید نمره رضایت بدهند و احساس آرامش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: داشتن برنامه ریزی، پرهیز از روزمرگی، ترسیم هدف و الگو به علاوه شناخت درست از موقعیت زمانی و مکانی از مولفه های موفقیت و کارآمدی شوراها است.

صمیمی اضافه کرد: در کنار رشد کالبد شهری و روستایی به ویژه در مناطق غرب استان تهران متاسفانه در برنامه ریزی ها رشد نداشته ایم و به بیان دیگر همان میزان که توسعه فیزیکی صورت گرفته به همان نسبت مشکلات هم بیشتر شده است.

صمیمی شهرهای فیروزکوه و ملارد را مثال زد که شهرداری فیروزکوه قدمت ۷۷ ساله دارد و از عمر شهرداری ملارد حدود سی سال می گذرد ،ولی رشد جمعیت و مشکلات مربوط به زندگی شهری در این ۲ شهر قابل قیاس نیست.

به گفته صمیمی نظارت بر امور از وظایف اصلی شوراها است که در کنار حمایت و هدایت می تواند توفیقات بیشتری حاصل شده و راهگشا باشد.

در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان ملارد ،نمایندگان شوراها به ایراد سخن و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و از حاضرین در این همایش قدردانی شد.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

نظر شما