شناسهٔ خبر: 66709219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه و عمران شهری با مشارکت شهروندان رقم می‌خورد

شهردار ارومیه گفت: نقش روابط عمومی در تحقق این مهم یعنی مشارکت مردم با تولید محتواهای آموزشی باید بیش از پیش پر رنگ باشد چرا که مشارکت مردم توسعه و عمران شهر را رقم می‌زند.

صاحب‌خبر -

توسعه و عمران شهری با مشارکت شهروندان رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسین مهدی‌زاده در نشست با مدیران و کارشناسان ارتباطات معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق پنج‌گانه شهرداری ارومیه، روابط‌عمومی را ویترین هر سازمان عنوان و اظهار کرد: روابط عمومی در شهرداری‌ها، وظایف مضاعفی را عهده‌دار هستند چرا که فلسفه و خاستگاه وجودی شهرداری‌ها از مردم و برای مردم بوده و چنین سازمانی باید اقدامات خود را به مردم انعکاس دهد.

وی افزود: جهت برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و سازمان، باید عملکرد سازمان به صورت واقعی از سوی روابط عمومی به عموم مردم انعکاس داده شود.

شهردار ارومیه با اشاره به فرهنگ شهرنشینی گفت: روابط عمومی‌ها در کنار گزارش عملکرد و پلی ارتباطی بین مردم و سازمان می‌توانند به لحاظ فرهنگی، عمیق‌ترین تأثیر را حتی در سطح لایه‌های درون خانواده با ورود در محلات با ترویج بحث‌های زندگی شهرنشینی داشته باشند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه بیش از ۷۳ درصد جمیعت کشور، شهرنشین است، تصریح کرد: بر این اساس، وظایف شهرداری‌ها به لحاظ ساختار سازمانی و فلسفه وجودی هر روز مضاعف می‌شود و از آن جایی که ارتباط شهروندان نیز با سازمان افزایش می‌یابد، باید ارکان مهمی به نام روابط عمومی تقویت شوند.

و ادامه داد: روابط عمومی باید در مقوله آموزش شهروندی و آگاه‌سازی آنها نیز نقش داشته باشند چرا که خروجی مدیریت شهری با شهروندان آگاه بهتر خواهد بود.

مهدی‌زاده از مسئولان امور ارتباطات معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق پنج‌گانه خواست که در کنار انعکاس عملکرد مجموعه خود به مردم، به بحث‌های فرهنگی؛ فرهنگ شهروندی به ویژه در حوزه سیما و منظر شهری و اجتماعی با تولید محتواهای آموزشی ورود کنند.

به گفته شهردار ارومیه سرمایه‌های هر حاکمیت مردم بوده و میزان رضایتمندی مردم از حاکمیت منجر به افزایش سرمایه شده و پیوست بین لایه‌های پایین و بالای حاکمیت آن زمانی اتفاق می‌افتد که در بخش خدمات‌دهی، مردم به خواسته‌های خود برسند و اگر هم نرسیدند از واقعیت‌ها اطلاع داشته باشند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های جاری شهرداری ارومیه برای نگهداشت شهر، رفت‌وروب و نظافت و اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری که به‌صورت امانی انجام می‌دهد، صرف می‌شود، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها با انجام وظیفه اطلاع‌رسانی باید به شهروندان اطلاع دهند، عوارضی اخذ شده از آنها، در کجا هزینه می‌شود.

وی به مشارکت مردم نیز اشاره کرد و گفت: نقش روابط عمومی در تحقق این مهم یعنی مشارکت مردم با تولید محتواهای آموزشی باید بیش از پیش پر رنگ باشد چرا که مشارکت مردم توسعه و عمران شهر را رقم می‌زند.

شهردار ارومیه سازمان موفق را سازمانی با ساختار و قواعد مشخص عنوان کرد و از مسئولان امور ارتباطات معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق پنج‌گانه مجموعه مدیریت شهری ارومیه خواست که به دنبال ساختارسازی در مجموعه خود باشند.

نظر شما