شناسهٔ خبر: 49711337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱

فردا؛ گام اول ایران برای دفاع از قهرمانی برابر بلژیک

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کمتر از ۲۱ سال جهان ۲۰۲۱ ایتالیا و بلغارستان از فردا با حضور تیم جوانان ایران آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات ‏، در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور یافتند که در ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. مسابقات تا یکشنبه ۱۱ مهر برگزار خواهد شد و تیم ایران با توجه به لغو رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان تیم برتر رقابت‌های قهرمانی قاره در سال ۲۰۱۹ مجوز حضور گرفت. فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرد با توجه به انصراف کره جنوبی - تیم دوم آسیا - بر اساس رده بندی جهانی جوانان، تیم تایلند را جایگزین کرد.
- برنامه روز نخست و وضعیت سایر گروه‌ها به شرح زیر است:
** پنجشنبه اول مهر:
* گروه یک در کالیاری ایتالیا:
مصر - چک
ایتالیا - تایلند
* گروه دو در صوفیه بلغارستان:
کوبا - لهستان
بلغارستان - بحرین
* گروه سه در کاربونیا ایتالیا:
آرژانتین - مغرب
ایران (قهرمان دوره قبل) - بلژیک (ساعت ۲۰:۳۰ - سالن ۱۵۶۰ پالاتستو دلو اسپرت)
* گروه چهار در صوفیه بلغارستان:
کامرون - کانادا
روسیه - برزیل
- از هر گروه دو تیم به دور گروهی دوم صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم برای رده‌های نهم تا شانزدهم رقابت خواهند کرد.
---
در دوره قبل در سال ۲۰۱۹، تیم‌های ایران، ایتالیا و برزیل اول تا سوم شدند.
---
در تاریخ والیبال جوانان جهان در بخش پسران، تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۱۰ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های برزیل با ۴ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۳ سومی در رده دوم و لهستان با ۳ قهرمانی در رده سوم قرار دارند. تیم‌های ایران، بلغارستان و کره جنوبی با یک برد و یک سومی در رده چهارم مشترک جای گرفتند.
- تیم ایران برای سیزدهمین بار در این رقابت‌ها حضور یافته است. تیم جوانان ایران در سال ۲۰۱۵ در رده دوازدهم، در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ در رده نهم، ۱۹۹۹ در رده هشتم، ۲۰۰۹ در رده هفتم، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ در رده ششم، ۲۰۰۵، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در رده پنجم و در سال ۲۰۰۷ در رده سوم قرار گرفت و سرانجام در سال ۲۰۱۹ قهرمان شد.

نظر شما