شناسهٔ خبر: 49647548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱؛

پوکر قهرمانی ایران در آسیا

خبرگزاری صداوسیما

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا - ۲۰۲۱ امروز در ژاپن با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات؛ این دوره با حضور ۱۶ تیم در دو شهر چیبا و فوناباشی برگزار شد و ۲ تیم برتر (ایران و ژاپن) به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ راه یافتند.

تیم‌ها در ۴ گروه ۴ تیمی رقابت کردند و از هر گروه دو تیم به دور دوم گروهی (یک چهارم نهایی) راه یافتند. تیم‌های سوم و چهارم نیز برای رده‌های نهم تا شانزدهم رقابت کردند. نتایج روز هفتم و پایانی مسابقات به این شرح است:

برای رده‌های ۱۵ و ۱۶:
تایلند ۳ - ۱ کویت

برای رده‌های ۱۳ و ۱۴:
ازبکستان ۳ - ۰ هنگ کنگ

برای رده‌های ۱۱ و ۱۲:
قزاقستان ۳ - ۰ عربستان

برای رده‌های ۹ و ۱۰:
بحرین ۲ - ۳ هند

برای رده‌های ۷ و ۸:
کره جنوبی ۰ - ۳ پاکستان

برای رده‌های ۵ و ۶:
قطر ۳ - ۰ استرالیا

رده بندی:
چین ۳ - ۰ تایوان

فینال:
ژاپن ۰ - ۲ ایران (قهرمان دوره قبل) (در سالن ۷۵۱۲ نفری پورت آره نا شهر چیبا) (ست‌ها: ۲۵ - ۲۷ ‏، ۲۲ - ۲۵ و ۲۹ - ۳۱)

تیم ایران در این دوره و در دور اول گروهی و در گروه دو که در شهر فوناباشی برگزار شد، ۳ - ۰ بر تیم‌های هنگ کنگ، تایلند و پاکستان غلبه کرد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم ایران در دور دوم گروهی و در گروه ب با احتساب دوباره نتیجه دور اول گروهی برابر پاکستان، ۳ - ۰ کره جنوبی و تایوان را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ایران در نیمه نهایی ۳ - ۱ از سد تیم چین گذشت.

تیم‌های ایران و ژاپن با صعود به دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مجوز حضور در مسابقات قهرمان جهان ۲۰۲۲ در روسیه را کسب کردند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های ایران، استرالیا و ژاپن اول تا سوم شدند.

در تاریخ والیبال قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تیم ژاپن با ۹ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و سومی رکورد دار ماند و تیم‌های کره جنوبی با ۴ قهرمانی و نایب قهرمانی و ۹ سومی در رده دوم و ایران با ۴ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی و یک سومی در رده سوم قرار دارند. تیم چین با ۳ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۶ مقام سومی در رده چهارم جای گرفته است. تیم استرالیا نیز با یک قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و یک سومی پنجم است.

تیم ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ قهرمان / ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ دوم / ۲۰۰۳ سوم / ۱۹۹۵ چهارم / ۱۹۹۳، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ پنجم / ۱۹۷۹، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ در رده ششم / ۱۹۹۱ هفتم / ۱۹۸۹ هشتم / ۱۹۸۷ دهم آسیا شده است.

نظر شما