شناسهٔ خبر: 49650647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خلق حماسه تمام ایرانی در آسیا

خبرگزاری صداوسیما

تیم ملی والیبال ایران با هدایت سرمربی مازندرانی بر بام آسیا ایستاد.

صاحب‌خبر -

خلق حماسه تمام ایرانی در آسیابه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، تیم ملی والیبال ایران با شکست ژاپن به مقام قهرمانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۱ دست یافت تا ژاپنی‌ها با وجود میزبانی، شاهد غروب دل‌انگیز والیبال خود در سرزمین آفتاب تابان باشند.


تیم کشورمان با حضور بهروز عطایی سرمربی مازندرانی و جواد کریمی، رضا عابدینی و امیرحسین اسفندیار بازیکنان مازنی مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.


تیم ملی والیبال ایران که با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار نهایی راه یافته بود، از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت تهران و در سالن شماره یک شهر چیبا به مصاف ژاپن میزبان این مسابقات رفت و با اقتدار حریف را شکست داد.


ملی‌پوشان والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۱ بر ۲۹ به پیروزی رسیدند تا با هفت برد متوالی و واگذاری نتیجه تنها یک ست، عنوان قهرمانی جام ۲۱ را به دست آورند.


خلق حماسه تمام ایرانی در آسیابهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.


تیم ملی والیبال ایران در این دیدار برای ششمین بار در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی برای چهارمین بار بر روی سکوی نخست این مسابقات قرار گرفت. اما این قهرمانی یک تفاوت بسیار مهم با سه دوره قبل داشت و با کادر کاملا ایرانی به دست آمد.


پیش‌تر قهرمانی تیم ملی والیبال ایران با هدایت خولیو ولاسکو در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و ایگور گولاکوویچ در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود.


همچنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شده بود. تیم ایران با شکست ژاپن در مسابقه امروز طلسم ناکامی برابر این تیم در دیدار نهایی قهرمانی مردان آسیا را نیز شکست.


پس از ناکامی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو، بهروز عطایی سرمربی مازندرانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت و با برتری کامل در دیدار‌های این دوره، ایران را به قله قهرمانی آسیا رساند. عطایی بدون بازیکنان سابق و با استفاده از بازیکنان جوان در این دوره به مصاف حریفان رفت و همه آنها را با شکست بدرقه کرد.


در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز تیم چین با شکست چین‌تایپه عنوان سومی را به دست آورد تا در نهایت تیم‌های ایران، ژاپن، چین و چین‌تایپه مقام‌های اول تا چهارم جام ۲۱ را به دست آورند.

پاسور مازندرانی در جمع برترین های آسیا
در پایان این رقابت‌ها کمیته فنی اسامی بازیکنان برتر را اعلام کرد که پنج بازیکن ایران در بین آن‌ها قرار داشتند و عنوان ارزشمندترین بازیکن به صابر کاظمی رسید.

جواد کریمی پاسور جوان و آینده دار مازندرانی که در این دوره از رقابتها جای سعید معروف را پر کرده بود به عنوان بهترین پاسور مسابقات انتخاب شد.

بهروز عطایی سرمربی مازندرانی تیم ملی والیبال ایران هم پس از قهرمانی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان بهترین سرمربی این مسابقات را کسب کرد.


فهرست هشت نفره تیم رویایی جام بیست‌ویکم :
ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی
بهترین مدافع: علی‌اصغر مجرد از ایران و یونگ ژن لی از چین
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از ایران
بهترین پاسور: جواد کریمی
بهترین پشت خط زن: کنتو میااورا از ژاپن
بهترین دریافت کنندگان: میلاد عبادی‌پور از ایران و یوکی ایشیکاوا از ژاپن


 
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران
وزیر ورزش و جوانان در پیامی، قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را تبریک گفت.


متن پیام تبریک دکتر سید حمید سجادی به مناسبت قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی قاره آسیا و راهیابی به مسابقات جهانی به شرح زیر است:


قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بار دیگر موجبات فخر و نشاط مردم ایران را به همراه داشت.
فتح جام قهرمانی در هماوردی با ژاپن میزبان مسابقات که به پشتوانه‌ی اندیشه‌های مربیان ایرانی به ارمغان آمد، بیانگر امیدواری به ورزشی است که بار‌ها عزت و عظمت ورزش ایران در دنیا را به منصه ظهور رسانده است.
قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به تک تک ملی پوشان، کادرفنی و سرپرستی، مسئولان فدراسیون و‌ مردم علاقمند به ورزش تبریک می‌گویم.
امیدوارم مسیر رشد و‌تعالی والیبال ایران به سمت موفقیت‌های بالاتر و پایدارتر در عرصه‌های رقابتی آینده اعم از رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک استمرار یابد و خواسته‌ دوستداران والیبال محقق شود.

نظر شما