شناسهٔ خبر: 67649469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آزمایش موشکی سنگین ارتش چین

وزارت دفاع منطقه خودمختار تایوان اعلام کرد در پی آزمایش موشکی سنگین ارتش چین، پدافند هوایی این جزیره به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع تایوان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز موجی از آزمایش موشکی ارتش چین را در منطقه خودمختار «مغولستان داخلی» در شمال چین رصد کرده است.

در این بیانیه آمده ا ست که «نیروهای تایوانی به صورت مداوم تحولات را رصد می‌کنند و نیروهای پدافند هوایی نیز در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.»

ماه گذشته نیز ارتش چین پس از تحلیف رئیس جدید منطقه تایوان، رزمایش «محاصره و کنترل» تایوان را شبیه‌سازی کرد؛ دولت چین «تسای اینگ‌ون» رئیس جدید تایوان را «جدایی‌طلبی خطرناک» توصیف می‌کند.

وزارت دفاع منطقه خودمختار تایوان چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد که ۳۶ جنگنده و کشتی نظامی ارتش چین از نزدیکی تایوان عبور کردند که ظاهراً در مسیر انجام رزمایش نظامی در غرب اقیانوس آرام بودند.

مقامات جزیره خودمختار تایوان شنبه گذشته نیز با ادعای توقیف یک قایق ماهیگیری متعلق به این جزیره توسط چین، از مقامات پکن خواستند تا این قایق و خدمه آن را آزاد کند! گارد ساحلی تایوان مدعی شده که قایق تایوانی مذکور خارج از آب‌های تحت کنترل تایپه در کینمن، در حال صید ماهی مرکب بوده است که قایق‌های گارد ساحلی چین وارد آن شده و آن را توقیف کردند.

کینمن در نزدیکی شهرهای شیامن و کوآنژو چین واقع شده و تقریباً پنج کیلومتر با قلمروی اصلی چین فاصله دارد. گارد ساحلی چین تاکید کرده است که قایق تایوانی در زمان ممنوعیت ماهیگیری شناور بوده و مقامات این جزیره برای آزادی ماهیگیران و قایق توقیفی با پکن تماس برقرار کرده‌اند.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و از زمان روی کار آمدن «ویلیام لای» در ماه مه، فشارها بر این جزیره را تشدید و رئیس جدید تایوان را به «جدایی‌طلبی آشکار» متهم کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما