شناسهٔ خبر: 49689098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بخش مهمی از پیشرفت‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی دارد

تهران - ایرنا - ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نگاه به کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که بخش مهمی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش در متن بیانیه ارتش به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس آمده است: دفاع مقدس، دانشگاه عظیمی از فداکاری، بصیرت و خلاقیت جوانانی است که در سخت ترین شرایط با ایثارگری و شجاعت آزمونهای بزرگ را پشت سر گذاشتند و در میادین نبرد با تکیه بر سلاح ایمان و روحیه سلحشوری در مقابل توطئه های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و توطئه‌گران ایستادند.

این روابط عمومی در بیانیه خود یادآور شد: مرور روزهای حماسه و جهاد نشان می‌دهد که جوانان غیرتمند کشورمان با درس‌آموزی از مکتب اسلام و تبعیت از ولایت‌ فقیه و رهنمودهای مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) توانستند با غلبه بر دشمن، عزت و سربلندی را برای کشور رقم بزنند و متجاوزان را مجبور به عقب‌نشینی وتسلیم دربرابر ارده‌های پولادین خود کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌تردید در هر سطری از کتاب ارزشمند این دفاع جانانه، نکات درس‌آموزی نهفته که می‌بایست توسط  پیشکسوتان و پدیدآورندگان آن برای نسل‌های امروز و آینده کشورمان به زیبایی ترسیم شود.

روابط عمومی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه به کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که بخش مهمی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی داشته و فرزندان غیرتمند ایران اسلامی  در عرصه نظامی توانسته اند به رغم تحریم‌های گسترده با  بازسازی و تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و دفاعی توان و اقتدار خود را ارتقا بخشیده و در مسیر گام  دوم انقلاب با سرعت بیشتر ی حرکت کنند.

در این بیانیه تاکید شد: یقینا در این حرکت پرشتاب، نقش ایثارگرانه و مومنانه خانواده‌ها به عنوان مهم ترین رکن و حامی همسران و پدران ایثارگر خود  در کسب این توفیقات جایگاه والایی داشته است.

این روابط عمومی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهیدان انقلاب و ایثارگری رزمندگان، دفاع از منافع ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی رقم خورده و  فرزندان برومند ایران در هر نقطه از دنیا که منافع نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب کند پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در می آورند و بحمدالله ره آورد این  اقتدار، شکست هیمنه پوشالی نظام سلطه طلب بوده  است.

در این بیانیه تصریح شده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین  سالگرد دفاع مقدس وگرامی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همچون گذشته تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قوی تر از گذشته، حافظ حریم مقدس نظام اسلامی خواهد بود و با بهره مندی از ظرفیت کارکنان خلاق و ایثار گر خود و همدلی مومنانه خانواده‌های صبور در عرصه‌های گوناگون در راه ارتقا توان دفاعی گام‌های بلندتری بر خواهد داشت و همچون گذشته نقطه امید ملت بزرگ ایران سربلند اسلامی خواهد بود.

نظر شما