شناسهٔ خبر: 66712159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جشن امام رضایی‌ها / خورشید مشرق از میدان ولی‌عصر طلوع کرد

اقتصاد ایران: این بار خورشید مشرق از میدان ولی عصر تهران طلوع کرد. حضور پر شور مردم مؤمن ما از هر قشر و سلیقه‌ای در این مراسم، گویای عشق و علاقۀ فراوان ملت ایران به آستان مقدس امام مهربانی‌هاست.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این بار خورشید مشرق از میدان ولی عصر تهران طلوع کرد. برای سومین سال است که ایام ولادت امام رضا علیه‌السلام در قالب جشن بزرگ «امام رضایی‌ها» در تهران به‌راه می‌افتد، مراسمی که بعد از ظهر امروز گروه‌های مردمی به صورت خودجوش برای مهیاکردن آن در مسیر تعیین‌شده مشغول به آماده‌سازی موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، سکوهای شادی و... شده‌اند.

حضور پر شور مردم مؤمن ما از هر قشر و سلیقه‌ای در این مراسم، گویای عشق و علاقۀ فراوان ملت ایران به آستان مقدس امام مهربانی‌هاست. جشن امام رضایی‌ها که  حد فاصل میدان هفتم تیر تا میدان ولیّ عصر را در بر می‌گیرد، به مسافت 2 کیلومتر بود. در این جشن 12 هزار خادم در قالب 400 موکب خدمات به شرکت کنندگان ارائه دادند و تمامی اقلام از سوی خیرین و کمک های مردمی تأمین شد. 

.

ضلع جنوبی خیابان کریمخان زند ویژۀ سکوهای شادی و شهربازی بود و ضلع جنوبی این خیابان مخصوص موکب‌ها بود تا حجم تردد مردم مدیریت شود. در این مراسم تیم‌های اورژانس، ستاد گمشدگان پیش بینی شده بود و از سوی دیگر حجم بالای آب معدنی در تمام مسیرها سبب شده بود تا مردم با شادی و فراغ بیشتری به این مراسم بپردازند. در این مراسم 2 سرود در جهت وحدت مردم با محوریت امام رضا (ع) و شفای بیماران سروده شد. 

چایخانه‌های امام رضا علیه‌السلام نیز مانند سایر مراسم‌ها در این برنامه دیده می‌شد. در این موکب‌ها، خادم حرم رضوی مشغول خدمت به دوستداران امام رئوفمان بودند. 

.

این مراسم در دو بخش برگزار شد. بخش اول از ساعت 16 همراه با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و تا اذان مغرب ادامه داشت. بخش دوم مراسم نیز با برنامه‌های مدیحه‌سرایی توسط مداحان آیینی کشور همراه بود. 

وقتی پای صحبت مردم حاضر در این مراسم نشستیم، از عشق و علاقۀ خود به امام رئوف، سلطان علی بن موسی الرضا گفتند و عمدۀ آنان دوست داشتند در این ایام در کنار مضجع شریف آن امام بزرگوار باشند. 

در قسمت دیگر مصاحبه‌مان، کنار نوجوانان قرار گرفتیم و از آنان دربارۀ خواسته‌شان از امام رضا پرسیدیم. چند نفر از آنان به صورت هماهنگ خواستند امام واسطۀ شود تا کودکان غزه از شر صهیونیست‌ها رهایی یابند و عده‌ای دیگر از آنان نزدیکی فرج امام عصر را از خدا خواستند.  

امام رضا (ع) , امام رضا (ع) , امام رضا (ع) , امام رضا (ع) ,

انتهای‌پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما