شناسهٔ خبر: 4964865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

21 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد

قزوین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان قزوین از خرید 21 هزار و 850 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این استان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناطق معین الدین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول گندم با قیمت تضمینی هر کیلو 10 هزار و 500 ریال خریداری شده است.

وی اظهارکرد: همچنین در سال زراعی جاری نیز از سوی سازمان تعاون روستایی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو 11هزار و 550 ریال خریداری خواهد شد.

معین الدین بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی همه سال با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالین این بخش صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یک ابزار مداخله دولت در بخش کشاورزی مورد توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان کشورها و از جمله ایران بوده است.

معین الدین اضافه کرد: دولت ها به منظور حمایت از کشاورزان، تنظیم بازار و اعمال مدیریت در تولید محصولات کشاورزی، با قیمت مصوب به صورت تضمینی اقدام به خرید برخی محصولات کشاورزی می کنند که این سازمان توسط شرکتهای تعاونی روستایی پراکنده در سطح استان این مسوولیت را انجام می دهد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین در ادامه از خرید تضمینی یکهزار و 497 تن محصول کلزا در سال گذشته از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: این میزان محصول با قیمیت تضیمنی حدود 20 هزار ریال از کشاورزان خریداری شد.

معین الدین در پایان یادآور شد: همچنین در سال گذشته 50 هزار تن محصول ذرت تولیدی استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد در انبارهای ذخیره تعاون روستایی استان قزوین ذخیره و نگهداری شده است.

استان قزوین دارای 48 شرکت تعاونی روستایی با 67 هزار و 802 نفر عضو و 65 شرکت تعاونی کشاورزی با 18هزارو 477 نفر عضو است.

7390/ 6128

نظر شما