شناسهٔ خبر: 4962375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر تعاون روستایی خوزستان:

خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز 470 هزار تن گذشت

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز 470 هزار تن گذشت.

صاحب‌خبر - هرمز خواجوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت گندم تا کنون بیش از 470 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: 93 مرکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد که از این تعداد 68 مرکز وابسته به تعاون روستایی و 25 مرکز متعلق به شرکت غله و بازرگانی در سطح استان خوزستان عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان را به عهده دارند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان، قیمت تضمینی گندم معمولی را هزار و 155 تومان و گندم دورم را یکهزار و 188 تومان بیان و ابراز امیدواری کرد با توجه به قیمت مناسب گندم، شاهد افزایش خرید تضمینی از کشاورزان گندمکار باشیم.

خواجوی بیان کرد: امسال بانک کشاورزی عاملیت پرداخت نقدی گندم تضمینی را برعهده دارد که به روز در حال پرداخت پول به کشاورزان زحمتکش است.

وی ادامه داد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری یک میلیون تن گندم را دارند و آمادگی خرید تا این میزان وجود دارد خرید گندم تا زمانی که کشاورزان به مراکز خرید مراجعه کنند، ادامه خواهد داشت.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان بیان ‌کرد: سال گذشته 965 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستان به نرخ تضمینی خریداری شد که از این میزان حدود 677 هزار تن گندم توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی و 288 هزار تن گندم توسط سیلوها و کارخانجات آرد وابسته به شرکت غله و بازرگانی خریداری شد.

انتهای پیام/72001/و20/پو3002

نظر شما