شناسهٔ خبر: 49632027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داعش مسئولیت حمله به خطوط گاز سوریه را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به خط لوله گاز در منطقه «دیر علی» سوریه، که سبب قطع برق در دمشق شده را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، بامداد روز گذشته (شنبه) غسان زامل، وزیر انرژی سوریه از قطع برق در دمشق خبر داد و گفت: در پی وقوع حمله به یکی از خطوط گاز در "نیروگاه دیر علی" در نزدیکی شهرک «دیر علی» این نیروگاه از کار افتاده و برق در شهر دمشق قطع شده است.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت برق سوریه نیز در ظهر شنبه حمله تروریستی به منظور قطع برق در دمشق را تأیید و اعلام کرد که در پی این اقدام تروریستی خط تأمین‌کننده گاز مورد نیاز نیروگاه‌های «تشرین»، «دیر علی» و دو دکل برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلووات، با بمب منفجر شده است؛ و حال خبرگزاری رویترز از انتشار بیانیه‌ای توسط گروه تروریستی داعش خبر داده است که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

براین اساس، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌های تلگرامی خود مسئولیت حمله به خط لوله گاز در «دیر علی» را که منجر به قطع برق در دمشق شده بود، را برعهده گرفت.

 از سوی دیگر، وزارت نفت سوریه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که؛ خط لوله انتقال گاز در منطقه «دیر علی» تعمیر شده و به مدار فعالیت بازگشته است.

از این نوع اقدامات خرابکارانه همانند قطع برق و آتش زدن شبکه‌های برق در کشور‌های عراق و لبنان نیز مشاهده شده است، امری که با وجود کمبود و قطعی زندگی را برای مردمان این کشور‌ها سخت‌تر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما