شناسهٔ خبر: 49633669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خط لوله گاز نیروگاه «دیر علی» سوریه به مدار فعالیت بازگشت

بنابر اعلام مقامات سوری، خط لوله انتقال گاز در منطقه «دیر علی» که هدف حمله داعش قرار گرفته بود، تعمیر شده و به مدار فعالیت بازگشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «غسان الزامل» وزیر برق سوریه اعلام کرد: دیشب خط گاز نیروگاه‌های «تشرین» و «دیر علی» مورد حمله قرار گرفت که به خروج نیروگاه دیر علی از مدار سرویس دهی منجر شد.

الزامل تصریح کرد: پس از نیم ساعت از وقوع حمله به خط گاز نیروگاه‌های تشرین و دیر علی، برق با استفاده از نیروگاه‌های منطقه شمالی (الزاره، جندر، الناصریه، بانیاس و محرده) مجدداً به حماه، حمص، دمشق، طرطوس و لاذقیه و همه استان‌ها وصل شد.

براین اساس، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌های تلگرامی خود مسئولیت حمله به خط لوله گاز در «دیر علی» را که منجر به قطع برق در دمشق شده بود، را برعهده گرفت.

وزیر برق سوریه همچنین یادآور شد: پس از انجام تحقیقات مشخص شد که یک حمله تروریستی با بمب‌های دست ساز به خط گاز نیروگاه‌های تشرین و دیر علی علاوه بر دو برج ۴۰۰ کیلو ولت بین این دو نیروگاه به وقوع پیوست که به افت ناگهانی فشار گاز در نیروگاه دیرعلی و خروج آن از مدار سرویس دهی منجر شد.

نیروگاه دیر علی بیش از ۵۰ درصد از برق مورد نیاز سوریه را تامین می‌کند.

در همین حال، وزارت نفت سوریه بامداد یکشنبه اعلام کرد، خط لوله انتقال گاز در منطقه «دیر علی» که مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفته بود، تعمیر شده و به مدار فعالیت بازگشته است.

انتهای پیام/

نظر شما