شناسهٔ خبر: 49648696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات سوریه؛

انشعاب و جدايي يکي از سرکردگان تحرير الشام/ کمک آمريکا به واکسيناسيون داعشي ها!

صاحب‌خبر -
انشعاب و جدايي يکي از سرکردگان تحرير الشام/ کمک آمريکا به واکسيناسيون داعشي ها!
خبرگزاری آریا- خبر‌ها حاکی از جدا شدن "مهر الدین الازبکی" از سرکردگان "تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) از این گروه تروریستی است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اخبار رسیده از مرکز هماهنگی گروه‌های مسلح از جدا شدن مهر الدین الازبکی از رهبران جبهه النصره از این گروه تروریستی حکایت دارد و گفته می‌شود "مسلم الشیشانی" به این گروه پیوسته است.
جبهه النصره یکی از پرنفوذترین گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی ادلب به‌شمار می‌رود که ضربات سختی توسط ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه به آن وارد شده است.
اختلافات و درگیری‌های مستمر میان گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه در جریان است.

داعش مسئولیت حمله به خط لوله گاز را برعهده گرفت
گروه تروریستی تکفیری صهیونیستی داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به یک خط لوله گاز در نیروگاه «دیر علی» سوریه را برعهده گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز،گروه تروریستی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌های تلگرام وابسته به این گروه مسئولیت حمله به یک خط لوله گاز را در نیروگاه دیر علی سوریه برعهده گرفت.
پیشتر وزیر برق سوریه اعلام کرد این حمله به قطع برق در دمشق پایتخت این کشور، مناطق حومه این شهر و دیگر بخش‌ها منجر شده است.
در همین حال  شبکه تلویزیونی العالم نیز به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به خط گاز منتهی به نیروگاه برق «دیر علی» در ریف دمشق سوریه را به عهده گرفت.
گفتنی است تروریست‌ها تکفیری صهیونیستی داعش هر از گاهی زیر ساخت‌های سوریه و تأسیسات مهم و حیاتی، به ویژه بخش نفت و گاز سوریه را هدف قرار می‌دهند. اقدامات تروریستی و حمایت اشغالگران آمریکایی بر مناطق نفتی و گازی شمال شرقی سوریه بزرگترین عامل بحران مواد سوختی در سوریه است.
گفتنی است چندی پیش وزیر نفت سوریه نیز تاکید کرد  هدف تروریست‌ها از منفجر کردن خط لوله گاز در این کشور صدمه زدن به تاسیسات زیربنایی است.
مقامات ارشد سوریه بار‌ها انفجار تروریستی در شبکه انتقال گاز این کشور به شدت محکوم و تاکید کردند عملیات تخریبی دشمنان هرگز موجب نخواهد شد که از مواضع اصولی خودمان دست برداریم.

از سرگیری فعالیت خط لوله گاز نیروگاه «دیر علی» سوریه
وزارت نفت سوریه از فعالیت دوباره خط لوله گاز منتهی به نیروگاه برق «دیر علی» در ریف دمشق پس از انجام تعمیرات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «غسان الزامل» وزیر برق سوریه اعلام کرد:‌ دیشب خط گاز نیروگاه‌های تشرین و دیر علی مورد حمله قرار گرفت که به خروج نیروگاه دیر علی از مدار سرویس دهی منجر شد.
الزامل تصریح کرد: پس از نیم ساعت از وقوع حمله به خط گاز نیروگاه‌های تشرین و دیر علی، برق با استفاده از نیروگاه‌های منطقه شمالی (الزاره، جندر، الناصریه، بانیاس و محرده) مجدداً به حماه، حمص، دمشق، طرطوس و لاذقیه و همه استان‌ها وصل شد.

واکسیناسیون داعشی ها توسط آمریکا در سوریه
منابع سوری به العالم گفتند که آمریکا با دو فروند بالگرد، 60 داعشی را برای واکسیناسیون کرونا از زندان های قسد به قامشلی منتقل کرده است.   
مهمترین این داعشی ها عبارتند از:
عجیل عادل العلوی متولد الانبار ملقب به ابوبکر.
حسون سالم الجابری متولد تونس ملقب به ابوعبدالله که رئیس پلیس داعش در دیرالزور بود.
جمیل حسن الحمد لله متولد سعودی ملقب به ابوحمزه که مدیر زندانهای داعش بود.
احمد سطوف متولد بغداد ملقب به ابویوسف العراقی که امیر بخش آموزش داعش بود.
علی خضر عبدالجلیل متولد سنجار ملقب به ابوحذیفه که از فرماندهان داعش بود.

اقدام مجدد آمریکایی‌ها در جابجایی نیرو‌های داعش
برای چندمین بار نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در جابجایی ده‌ها نفر از نیرو‌های داعش از زندان‌های قسد به پایگاه خود در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه اقدام کردند.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از اقدام مجدد نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در جابجایی ده‌ها نفر از نیرو‌های داعش از زندان‌های قسد به پایگاه خود در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه خبرداد.
سانا به نقل از منابع موثق خود در استان حسکه خبر داد، دو بالگرد نظامی آمریکایی یک گروه 60 نفره را از زندان نافکر وابسته به شبه نظامیان قسد به پایگاه خود در منطقه الشدادی در جنوب حسکه منتقل کردند.
زندان "نافکر" واقع در حومه شهر کردنشین قامشلی است که هم مرز با ترکیه است.
بنا بر اعلام سانا در میان این گروه، سرکردگان داعش دیده می‌شود که دارای تابعیت عراقی، سعودی و تونسی هستند.
نیرو‌های آمریکایی پس از خارج کردن عناصر داعش از زندان‌های قسد، آن‌ها را برای انجام عملیات تروریستی آماده می‌کنند تا به اشاعه نا امنی در مناطق شرق سوریه و در محدوده هم مرز با عراق اقدام کنند.
آمریکایی‌ها تعدادی از عناصر داعش را در پایگاه خود در منطقه تنف واقع در مثلث مرزی سوریه با عراق و اردن متمرکز می‌کنند تا گهگاهی با انجام علمیات تروریستی، هم پایانه تنف - القائم را نا امن و هم با هدف قراردادن تاسیسات غیر نظامی، بازرگانان را از تردد و انتقال کالا میان سوریه و عراق منصرف کنند.



نظر شما