شناسهٔ خبر: 49577624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست فوق العاده شورای امنیت در پی تحولات شبه جزیره کره

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی و جنوبی، شورای امنیت سازمان ملل نشستی فوق العاده برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی از دیپلمات‌های غربی از نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی و جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت: شورای امنیت سازمان مل یک نشست فوق العاده را بخاطر تحولات شبه جزیره کره که طی آن کره شمالی و جنوبی هردو موشک‌های بالستیکی را آزمایش کردند، به انجام می‌رساند.

یکی از این دیپلمات‌ها به خبرگزاری فرانسه گفت: این نشست به درخواست فرانسه و استونی و پشت در‌های بسته و به شکل غیر رسمی برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، این نشست قرار است تا ساعاتی دیگر (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) برگزار شود.

گفتنی است رسانه‌های خبری امروز (چهارشنبه) اعلام کرده بودند کره شمالی و جنوبی موشک‌های بالستیک خود را امروز (چهارشنبه) آزمایش کردند.

«پیونگ‌یانگ» امروز ساعت ۱۲:۳۸ و ۱۲:۴۳ دقیقه به وقت محلی، دو موشک خود را از ساحل شرقی شبه جزیره کره پرتاب کرده است.

کم‌تراز سه ساعت بعد، طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این کشور یک موشک بالستیک از زیردریایی سه‌هزار و ۷۰۰ تنی خود با نام «راکس دوسان آن چانگو» پرتاب کرده است. این وزارت بدون اعلام جزئیات بیشتر تنها به ذکر این نکته که «موشک درست به هدف خود برخورد کرده» بسنده کرد.

همچنین گفته شده «مون جائه-این»، رئیس جمهور کره جنوبی حین پرتاب موشک در محل حاضر بوده است.

توسعه تسلیحاتی کره جنوبی، از جمله توان موشکی آن اخیرا با توجه به تصمیم مقامات این کشور مبنی بر استقلال از آمریکا و رعایت جوانب احتیاط نسبت به کره شمالی سرعت بیشتری پیدا کرده است.

ماه مه سال جاری میلادی، مون و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر سر به پایان رساندن توافق دو طرفه چهل ساله بین کره جنوبی و آمریکا توافق کردند. این توافق دامنه و ظرفیت موشکی کره جنوبی را محدود می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما